Grant Green - Nigeria (1962)

Jazz
Label: Blue Note

1. Airegin (7:32)
  2. It Ain't Necessarily So (10:23)
  3. I Concentrate on You (5:49)
  4. The Things We Did Last Summer (5:56)
  5. The Song Is You (7:46)
avatar van spinout
Opgenomen op 13 januari 1962, maar pas in 1980 uitgebracht. Ik houd wel van jazz gitaar en Green speelt heel lekker, vooral op It Ain't Necessarily So. Als combo wordt er ook goed gespeeld. Wat zang erbij zou mooi zijn geweest, maar ook als instrumentaal album weet het mij te bekoren.

avatar van spoon
Dit album is ook onderdeel van dit album van Grant Green en bevat met It Ain't Necessarily So een hoogtepunt (inclusief vreugdekreten van Blakey)in Green's carrière. Het Album is in de hier gepresenteerde vorm misschien wat onevenwichtig. The Things We Did Last Summer hadden ze door een meer energiek nummer kunnen vervangen. Nu kakt de boel ineens in.
Naast Green vinden we op dit album dus ook nog Sonny Clark en Art Blakey en basist Sam Jones die allen ook een uitzonderlijk goede dag hadden.

Beetje magere score hier..