Alexander Rybak - Fairytales (2009)

Noorwegen
Label: EMI

1. Roll with the Wind (3:34)
  2. Fairytale (3:05)
  3. Dolphin (4:16)
  4. Kiss and Tell (3:20)
  5. Funny Little World (3:46)
  6. If You Were Gone (4:31)
  7. Abandoned (4:09)
  8. 13 Horses (5:42)
  9. Song from a Secret Garden (3:30)
  10. 500 Miles * (3:24)
  11. Vocalise * (4:31)
avatar van musicfriek
Het hele songfestival is aan me voorbij gegaan, maar wou nu wel even horen wat er gewonnen heeft. Qua muziek doet het nummer me vooral denken aan die van Helena Paparizou (winnares 2005), maar dit vind ik verder 10 x niks. Schattig jochie met viooltje, what's next?

avatar van joyce19791
Ik moet aan Wouter Hamel denken als ik hem zie/hoor, weet niet precies waarom.

avatar van rustugan
Als anti-songfestival man moet ik toch zeggen dat ik "fairytale" stiekem wel een leuk nummer vind. Terecht dat dit nummer heeft gewonnen....
Hopelijk kan z'n album ook nog wat bekoren...

Wat een prestatie tijdens het songfestival, een score die nog nooit is voorgekomen! Ik zag het liedje Fairytale een paar weken eerder al op youtube en nog voor ik de rest van de inzendingen had beluisterd, wist ik dat deze jongeman zou gaan winnen! Ik heb mijn single van Fairytale al helemaal grijsgedraaid en wacht nu vol ongeduld op dit album! Die rustige prettige stem, de mooie en feelgood muziek en dat leuke schattige koppie maken dat je je weer helemaal blij gaat voelen! Alexander is een groeiend artiest waarbij het waarschijnlijk niet blijft dan eenmalig in de belangstelling komen omdat hij het songfestival wint. Nee, deze jongen gaat zeker nog heel ver komen!

De fragmenten van de nummers staan inmiddels op amazon.de en sommige liedjes staan al compleet op youtube. Wat ik tot dusver heb gehoord bevalt me helemaal, ik ga dit album zeker aanschaffen!

avatar van Mctijn
Fairytale is een lieflijk liedje dat ongetwijfeld terecht het Songfestival heeft gewonnen. (Ik heb er niets van meegekregen, maar ik ken het niveau een beetje )
Ik heb dit album een kans gegeven, maar vind het absoluut niets. Steeds weer hetzelfde viool-truucje om een zodanig een sprookjesachtige sfeer te creëren. Veel te gemaakt en over-the-top zoetsappig. Nee, dit gaat 'm niet worden

avatar van NewYorkCityLight
Ik kan me bijna niet voorstellen dat dit wat is. Fairtytale was desalniettemin de terechte winnaar van het songfestival.

Valt op zich wel mee. Niet de rommel die je zou verwachten van een deelnemer van het welbekende festival.

Dolphin en Kiss and Tell zijn wat vreemde nummer, maar Fairytale, Roll With the Wind, Funny Little World en If You Were Gone zijn echt wel goede popnummers. Laatste doet me op de een of andere manier qua stem wat denken aan Demis Roussos.

Abandoned is wat minder en 13 Horses is ook niet geweldig, maar het instrumentale Song From a Secret Garden is dan weer geweldig.

Natuurlijk overdreven melodramatisch, maar is een leuke afwisseling van al dat rockgeweld de laatste jaren. Moet er nog wat naar luisteren, maar schommelt rond een goeie 3,5*.

avatar van vdwaldennis
Ik kijk nooit naar songfestival, maar kwam hier achter via een recensie uit de Veronice Gids. Het album werd goed aangeschreven dus ik heb het ook een kans gegeven.
En ik luister hem heel vaak. Ik vind het zelf zelf een erg sterk album.
13 horses vind ik de lyrics erg mooi van!

avatar van PinkEclipse
Maar heb je "Fairytale" wel gehoord op de radio???
Volgens mij is/wordt dit nr. enorm geboycot.
(Komt dus dit album ook niet ten goede)

avatar van Leander1991
wie zit er nog op commerciële folk te wachten?

chrismusic
Leander1991 schreef:
wie zit er nog op commerciële folk te wachten?

Zolang het goed klinkt heb ik daar geen problemen mee, maar deze plaat kan direct de vuilnis in.

avatar van ThePrinceOfPop
Prachtig . Er zitten geen slechte nummers tussen .

avatar van JSPR_G
13 horses is echt een mooi nummer! En dat zegt iemand die hoofdzakelijk naar metal luistert. Leuk album!