Le Le - Marble (2009)

Dance / Pop
Label: Magnetron

1. Douchebag Status (3:42)
  2. Discomonster (4:16)
  3. Number 1 Girl (4:04)
  4. Dr. Awkward (3:51)
  5. Backstage (4:03)
  6. Luxe Benen (4:33)
avatar van Ploppesteksel
Backstage al geluisterd ?
Jezus, wat een beat.

avatar van PaulieWalnuts
Ik vind het een zwaar matige EP. Komt toaal niet in de buurt van Flage en heeft geen nummers die ik vaak zou aanzetten. Valt me tegen. Een afgetrokken concept is het. De left-overs van Flage.

Ik vind het ook bepaald niet geweldig, stem zelfs verlaagd naar 3.0, maar Le Le heeft met "Luxe Benen" wel een hit te pakken denk ik ... Al met al wordt de lijst van geweldige Le Le-tracks, die NIET op een officiële release komen ook nu weer langer door het ontbreken van het één en ander

avatar van De Daniël
Ik ga omhoog, toch wel vette nummers.

avatar van Benjaminjow
Ik heb Flage echt vaak gedraaid, bleef gewoon vet, vooral Hard.
Had het alleen niet zo met dat frans en duits...
Mijn broer liet me deze 'EP' horen (eerste nummer wat ik hoorde was Backstage) en ik was meteen verkocht. Ik vind het nu, na zeker 1 maand, nog steeds een geniale 'EP'.
Vooral Luxe Benen & Number 1 girl.
Geniale Beats en geniale teksten.
5 sterren

Backstage gaat zo hard !

avatar van ol' dirty
vind backstage en luxe benen wel erg lekker
voor de rest klinkt het wel ok, maar toch niet geweldig..
heb me met flage meer vermaakt.

JustaRascal
Ik vind hem lekker.

avatar van Opschuiven
Discomonster lijkt op zo'n vrolijk nummer uit de Dawn Of The Dead soundtrack waar ik de naam van vergeten ben, vind het wel goede plaat dit. Lekker slim allemaal.

elrayo
Slim?

avatar van Opschuiven
ja achter elk zinnetje gezongen op deze plaat zit wel een tweede of soms wel een derde betekenis. Beetje gymnasiumdisco

X-man
Opschuiven schreef:

Dat nummer lijkt verdacht veel op Thriller van Michael Jackson, ook met dat stemmetje er doorheen...hehe.

Over het algemeen een leuke EP, iets minder dan Flage, maar doordat het weinig nummers zijn, luistert het voor mij beter weg. Ik heb deze inmiddels wel grijsgedraaid en moet zeggen dat ik het volledig kan begrijpen als luisteraars hier niks mee hebben.

Je moet het echt snappen en vaker luisteren voor je de genialiteit hiervan in ziet. Een voorbeeld: "Dancefloor cattle, do the moo moo!"

Overduidelijke voldoende.

X-man
Ploppesteksel schreef:
Raar, al begrijp ik het ergens wel. De beats van al die nummers passen, me dunkt, helemaal niet bij die van Knallen.

Hmm, ik vind juist wel dat Knallen (en Golden Boy overigens ook) er bij past. Zelfde vibe als de rest van de EP. De sound is ongeveer hetzelfde en de zelfde melige, maar niet minder doordachte, teksten. Maar smaken verschillen he.

avatar van PaulieWalnuts
Benjaminjow schreef:
Ik heb Flage echt vaak gedraaid, bleef gewoon vet, vooral Hard.
Had het alleen niet zo met dat frans en duits...
Vooral Luxe Benen & Number 1 girl.
Geniale Beats en geniale teksten.
5 sterren

Wat zeg je nu eigenlijk? Dat het beter is dan Flage? Vind ik persoonlijk onbegrijpelijk. De beats van Flage waren perfecter en dat leipe Frans en Duits kon ik echt goed waarderen. Hier doen de vocalen me niet zoveel meer....

avatar van Benjaminjow
Het is gewoon veel beter dan Flage, er zijn bij Flage zoveel nummers dat ik denk, nou nou.
En bij deze 6 ( + Kni Kna Knallen & Golden Boy) heb ik dat helemaal niet. ze zijn stuk voor stuk geniaal.
Dat vind ik dan he

avatar van FeNDeR
all of my clothes are really very pricey
douchebag status i've aquired it quite nicely

haha geniaal dit

Ik waardeer hun Nederlandse nummers toch meer dan hun 'buitenlandse'. Want op de een of andere manier vind ik dat het makkelijker voor hun is om belachelijker te doen in het engels/frans/duits dan in het Nederlands. In het Nederlands moet het toch ergens overgaan heb ik het gevoel (ook al doet dat het niet). Daarom vind ik Luxe Benen denk ik ook hun beste nummer. Goed gevonden tekst, die toch weer nergens op slaat

avatar van ecktepatrick
backstage