Tanita Tikaram - The Sweet Keeper (1990)

Label: WEA

1. Once & Not Speak (4:47)
  2. Thursday's Child (3:56)
  3. It All Came Back Today (6:04)
  4. We Almost Got It Together (4:04)
  5. Consider the Rain (5:17)
  6. Sunset's Arrived (5:08)
  7. Little Sister Leaving Town (3:59)
  8. I Owe All to You (4:32)
  9. Love Story (3:19)
  10. Harm in Your Hands (6:28)
Rustige cd; lekkere muziek voor 'de achtergrond'

avatar van gaucho
Ik vind dat deze verhoudingsgewijs laag gewaardeerd wordt in vergelijking met de rest van haar repertoire. Zal wel komen doordat-ie voor de meeste luisteraars tegenviel na haar uitstekende debuut. Ik heb diezelfde ervaring, maar krijg toch wel het idee dat dit album misschien wel het op 1 na beste is uit haar oeuvre.
Hij haalt het bij lange niet bij haar debuutalbum, al was het maar omdat deze plaat geen uitschieters als Twist in my sobriety of Cathedral song herbergt. Daar staat tegenover dat het niveau van de songs wel vrij constant is, al springen Little sister leaving town, I owe all to you en Once and not speak er wel een beetje bovenuit. Toch best de moeite waard.

avatar van Twinpeaks
De moeilijke tweede . Het ontbreken van een echte kraker breekt dit album niet op ,maar het maakt het direct ook niet zo bijzonder . Gewone lekkere relaxte muziek . Niks meer ,niks minder . 3 en halve ster voor deze.

avatar van Lamontagne
Moeilijke plaat
Haar eerste is zo mooi met als hoogtepunt Cathedral song

Op dit album is Sunset's arrived een heerlijk nummer

avatar van funforremi
Toch heel raar dat deze lager gewaardeerd wordt dan bijvoorbeeld albums 3 en 4. Deze kan zich prima meten met z'n voorganger.
Een nieuwe Twist in my sobriety staat er niet op en Cathedral song blijft onovertroffen. Maar dat hoeft ook niet, dit album staat prima op zichzelf met mooie liedjes zoals Once and not speak, Sunset's arrived, Little sister leaving town en Harm in your hands. De 2 uptempo nummers aan het begin vallen heel erg uit de toon en hadden van mij dan net niet gehoeven. Gelukkig maakt het wonderschone It all came back today het helemaal goed.