Threat Signal - Vigilance (2009)

Canada
Label: Nuclear Blast

1. Afterlife (4:07)
  2. Through My Eyes (4:36)
  3. The Beginning of the End (4:01)
  4. United We Stand (4:22)
  5. Beyond Recognition (4:06)
  6. Another Source of Light (4:53)
  7. Hate Machine (3:37)
  8. Severed (3:19)
  9. Lost (5:05)
  10. Revision (3:11)
  11. In Repair (3:28)
  12. Escape from Reality (4:21)
  13. To Remember (5:50)
avatar van Exfrozen
Yes Yes.. De 2e megaplaat waar ik naar uitkijk dit jaar.
Het nummer "The Beginning of the End" al een aantal keren beluisterd en is toch vernieuwend ten opzichte van hun debuut.
Erg lekker en heb er het volste vertrouwen in dat dit een knaller wordt.

bennerd
Ik ben ook erg benieuwd naar dit werkje, de voorganger staat nog steeds met stip in mijn toplijst.

woehoe nieuwe threag signal xD ERG benieuwd naar

bennerd
Ok, fans, even luisteren: gewoon kopen, en nu al plaatsmaken in je toplijst.

zeg niet dat hij het vorige overtreft bennerd ? ! ? ! xD

bennerd
Overtreffen kan ik nog niet vertellen, maar hij haalt toch zeker hetzelfde niveau. Gene zever

avatar van Exfrozen
lastig lastig.. ben er bang voor..

avatar van james_cameron
Geen slechte song te bekennen, maar toch is het album niet zo goed als het debuut. Een zekere voorspelbaarheid heerst over de plaat, wat niet wegneemt dat het een heerlijke beukplaat is. Beter dan het debuut van Arkaea, wat mij betreft, waar enkele bandleden ook in spelen en zingen. Vooral de snellere tracks zijn zeer de moeite waard.

Precies wat James zegt..
En het is gelukkig geen teleurstelling geworden, waar ik wel een beetje bang voor was. Nu naar Europa komen!

avatar van progressive
Exfrozen schreef:
Precies wat James zegt..

Binnenkort in maart staan ze in het Patronaat in Haarlem

Goede CD dit, beukt er lekker op los met af en toe een akoestisch gitaartje erdoorheen. Liedjes lijken soms wel een beetje op elkaar, maar dat mag de pret niet drukken he

avatar van Eddie
Kende deze band nog niet, vandaag voor een euro uit een aanbiedingsbak gevist, Klinkt best leuk. Precies zoals de sticker op het hoesje zegt, voor liefhebbers van Fear Factory, In Flamnes en Linking park. (die laatst ken ik niet zo heel erg goed) Ik hoor zeker een hoop Fear Factory en In Flames terug in deze muziek. Bijster origineel vind ik het allemaal niet, ik heb het allemaal al eens vaker gehoord, maar daar heb ik eigenlijk nooit zo'n probleem mee, zolang het maar goed gespeeld wordt en dat wordt het!

bennerd schreef:

Wel zever. Bij de eerste draaibeurten was Vigilance heel indrukwekkend, maar eens het bezonken is (en dat is het al enkele jaren, voor de bijdehandjes) blijft er een nogal matige en geforceerde kopie van Under Reprisal over. Het heeft zo z'n hoogtepunten, maar die zijn eerder zeldzaam.