French Teen Idol - Enlightened False Consciousness (2007)

1 stem

Italiƫ
Rock / Electronic
Label: Lost Children

1. The Following Takes Place Between 0'00'' and 57'30'' (2:10)
  2. The Longest Night (5:23)
  3. Memento (3:48)
  4. Departure (4:56)
  5. The Fleeting Beauty of a Butterfly (4:27)
  6. Compromise Your (He)art (5:57)
  7. Ode to a Departing Friend (7:46)
  8. Enlightened False Consciousness (6:39)
  9. Stay (3:48)
  10. Rebirth (12:49)
Zeer matige album. French teen idol heeft wat bekendheid verworven in de post-rock wereld, hoewel de muziek toch wat heel wat new age-achtige invloeden heeft. Beetje M83 in de mix met mr. beast van mogwai (met dus een new age sausje eroverheen). Enlightened False Consciousness voelt vaak aan als een album dat als ambient bedoeld is, maar daar is het allemaal net wat te gladjes voor.
De man heeft zeker potentie, want verscheidene nummers bevatten zeer mooie melodieën, maar de nummers zijn te vlak om het als een song te zien, maar bevatten teveel een songstructuur om het als ambient te zien. Toch ben ik benieuwd naar zijn nieuwe album wat dit jaar is verschenen, naar wat ik gehoord heb klonk het daar meer als postrock met wat shoegaze achtige invloeden.