Lou Reed - Perfect Day (2009)

Alternatieve titel: The Best Of

Label: Sony

1. Perfect Day (3:46)
  2. Walk on the Wild Side (4:14)
  3. Satellite of Love (3:41)
  4. Vicious (2:57)
  5. Berlin (3:26)
  6. Men of Good Fortune (4:38)
  7. Rock and Roll Heart (3:07)
  8. The Gun (3:41)
  9. I Love You, Suzanne (3:16)
  10. Caroline Says II (4:14)
  11. Sally Can't Dance (4:11)
  12. My Friend George (3:51)
  13. I Want to Boogie with You (3:53)
  14. Ocean (5:05)
  15. The Last Shot (3:23)
  16. Lisa Says (5:34)
  17. I Wanna Be Black (2:57)
  18. Coney Island Baby (6:40)
  19. How Do You Speak to an Angel (4:11)
  20. Think It Over (3:26)
  21. Growing Up in Public (3:04)
  22. Downtown Dirt (4:18)
  23. Real Good Time Together (3:23)
  24. A Gift (3:47)
  25. Kill Your Sons (3:39)
  26. Temporary Thing (5:16)
  27. Wild Child (4:41)
  28. Legendary Hearts (3:25)
  29. How Do You Think It Feels (3:44)
  30. Vicious Circle (2:54)
  31. Leave Me Alone (5:34)
  32. Lady Day (3:40)
  33. Sad Song (7:10)
  34. Make Up (3:01)
  35. High in the City (3:27)
Stijn_Slayer
Tja.. Ik zou voor de albums gaan bij Lou Reed. En zoek anders de Humo verzamelaar, die luistert veel fijner weg omdat die chronologisch is.

avatar van Thuurke
Alweer een verzamelaar?

avatar van dazzler
Thuurke schreef:
Alweer een verzamelaar?

Via Sony's budget label Camden ... voor 6,90 euro in MediaMarkt.

Ome Lou is definitief in de uitverkoopbakken beland.

avatar van dazzler
En vorige week nieuw gekocht voor 4,99 bij Media Markt.

avatar van ricardo
Deze dubbelaar is voor een prikkie te koop nu en zou graag een album met studio nummers van hem willen.

Maar weet niet of het een artiest voor een verzamelaar is, of dat het meer een album artiest is.

Rock en roll animal en de banaan van VU heb ik als enige albums waar lou reed op te horen is.

Als deze het niet gaat worden zijn er volgens mij ook geen betere verzamelaars dan deze op de markt, en kan ik misschien beter Transformer en Berlin gaan kopen.

Stijn_Slayer
Lou Reeds oeuvre is te omvangrijk en gevarieerd om op een verzamelaar te kunnen weergeven. Ik vind Reeds werk in de context van een album beter tot zijn recht komen.

Songs For Drella vind ik nog mooier dan Transformer en Berlin. En Magic & Loss is wat mij betreft nog sterker dan Berlin.

avatar van Von Helsing
Zoals Stijn al zegt is Lou Reed geen artiest die tot zijn recht komt op een compilatie.

Om zijn hele oeuvre in één keer aan te schaffen is waarschijnlijk ook geen optie.

Misschien een idee om de "Original Album Classics" van hem te bestellen via wowhd.nl (of Bol)
Dan heb je voor € 38 gelijk 10 cd's te pakken.

Als je wel een verzamelaar wilt zou ik trouwens gaan voor NYC Man (The Ultimate Collection 1967–2003).

avatar van Tony
Eens met Stijn en Von Helsing, dat Lou Reed geen artiest is die op een verzamelaar tot z'n recht komt. Te gevarieerd. Vergelijk het met Zappa ricardo, dan weet je genoeg. Nee, ik denk dat ik wel een beetje weet hoe jij je verzameling graag opbouwt, dus als je er een paar van Lou Reed in huis wilt halen, zijn dit mijn tips:

1. Berlin (totaal niet representatief, eerder een buitenbeentje in zijn oeuvre)
2. Transformer (in dezelfde stijl zijn Coney Island Baby Blue Mask en Growing Up aan te raden)
3. New York (en als die bevalt zijn Songs for Drella en Magic & Loss ook aan te raden)

Dat zijn er zeker 3 evt. uit te breiden tot 8, dan heb je een heel goed beeld van de klasse en veelzijdigheid van Lou Reed.

Zie maar wat je ermee doet.

avatar van ricardo
De laatste jaren ben ik steeds minder een liefhebber aan het worden van verzamelaars, vooral omdat het ontbreekt aan dezelfde sfeer en samenhang, en dat is natuurlijk logisch met verschillende nummers van zoveel uiteenlopende albums uit zoveel verschillende jaartallen.

Maar sommige bands/artiesten lenen zich juist erg goed voor een verzamelaar waar ik tevreden mee zou zijn.

Dacht misschien is lou reed wel zo,n artiest.

Mag ik jullie hartelijk bedanken voor de antwoorden.

Ik denk dat ik het beste kan beginnen met transformer, ook omdat daar zijn meest belangrijke singles/nummers opstaan waar hij het meest bekend mee is geworden. En omdat die nummers op een origineel studio album staan allemaal, zou dat voor mij denk ik de beste keuze zijn op dit moment.

avatar van Rinus
Dit is gewoon een dubbel CD uitvoering van The Very Best of uit 2000. Je hebt nu 18 nummers meer, dus een vollediger overzicht voor dezelfde prijs als eerstgenoemde verzamelaar. Ik heb die dus vervangen voor deze. Voor mij persoonlijk genoeg Lou Reed.

Mijn exemplaar heeft dus 1 track extra, nl. White Light/, White Heat.

avatar van B.Robertson
Dit album bij een inboedelopruiming verkregen en ga me erin verdiepen. Heb jaren geleden een los 1e deel van Between Thought and Expression: The Lou Reed Anthology van de platenbeurs meegenomen en weer opgezocht. Kan ik Sweet Jane ook horen. Van de studioalbums heb ik Magic and Loss op diezelfde gelegenheid gekocht en later Transformer. Verder Metal Machine Music. Heb de eerste disc van Perfect Day bijna uitgehoord, belangrijk genoeg om te houden.