Sandy Denny - Pass of Arms (1972)

1 stem

Score
Label: Island

1. Strange Meeting (4:07)
  2. Here in Silence (3:54)
  3. Man of Iron (7:38)
avatar van nlkink
Deze EP bevat de soundtrack voor een korte film, Pass Of Arms, die in 1972 op een filmfestival in Cork in de prijzen viel. Sandy Denny verzorgde de muziek voor de film, bestaande uit twee liedjes, Here In Silence en Man Of Iron. De derde track, Strange Meeting, is een gedicht van Owen Wilson, voorgedragen door Christopher Logue.
Diverse fans van Sandy Denny zijn al jaren op zoek naar een copie van de film. De enige plek waar de film ooit vertoond is was in Cork, in 1972. Het succes is nooit uitgebouwd met een televisieuitzending of vertoningen in een bioscoop. De opdrachtgever van de film heeft geen complete print meer in het archief.
Wie de twee Sandy Denny tracks graag wil hebben hoeft niet op zoek naar de EP, maar hoeft alleen maar de remaster van Sandy Denny - Sandy (1972) aan te schaffen. Ze zijn aan het album toegevoegd als bonus tracks.