Volcano Choir - Unmap (2009)

Folk / Avant-Garde
Label: Jagjaguwar

1. Husks and Shells (3:43)
  2. Seeplymouth (6:44)
  3. Island, IS (4:09)
  4. Dote (2:50)
  5. And Gather (2:18)
  6. Mbira in the Morass (3:51)
  7. Cool Knowledge (1:08)
  8. Still (6:56)
  9. Youlogy (3:37)
BPDD
Via onderstaande link is Island,IS al te beluisteren
Island,IS

avatar van Bart
Gelekt! Dit is een zijproject Bon Iver - dat maakt mij erg nieuwsgierig!

(verwijderd)
Verwacht geen Bon Iver!!! Het is een zijproject van Justin Vernon en consorten uit Wisconsin. De muziek verschilt degelijk van For Emma.

Mij spreekt dit wel aan, ook al zal het nog een aantal luisterbeurten nodig hebben

BPDD
Na de eerste luisterbeurt lijken de meeste nummers ontstaan uit te ver doorgedreven geëxperimenteer.
Uitzonderingen hierop zijn Island Is, Seeplymouth en Still, de rest ga ik nog maar een paar keer beluisteren.

avatar van De Daniël
Luisterpaal op dit moment Weet nog niet goed wat ik er van moet vinden. Het klinkt wel redelijk Bon Ivers.

(verwijderd)
Eerste luisterbeurt is heerlijk sfeervolle genietmuziek waar veel in te ontdekken valt. Prima.

avatar van De Daniël
Ik word hier echt wel vrolijk van. Nog niet intens gelukkig ofzo, maar gewoon vrolijk.

avatar van sydbarrett
Ik word er wel écht gelukkig van, met een soort melancholie, dat wel. Maar ik vind het echt prachtige muziek, snap het redelijk lage cijfer dan ook niet zo goed.

avatar van sydbarrett
oh het is ondertussen al redelijk opgekrikt;)

avatar van midnight boom
redelijk, maar kan niet tippen aan bon iver.

avatar van Tha)Sven
Grappig dat dit zoveel slechter wordt beoordeeld dan Bon Iver.

Tha)Sven schreef:
Grappig dat dit zoveel slechter wordt beoordeeld dan Bon Iver.

Verklaar u nader.

avatar van De Daniël
Opzich vrij logisch dat dit lager beoordeeld wordt dan het meer toegankelijke Bon Iver. Het is allemaal best wel experimenteel en daardoor moeilijker te doorgronden. Wil natuurlijk niet zeggen dat het minder goed is.

avatar van gherdt
Beetje laag gemiddelde hier! Dat gegalm van meneer Vernon is uit duizenden herkenbaar maar de muzikale begeleiding is een stuk minder grijpbaar dan Bon Iver. Losse structuren, geen begin/eind en vreemde sferen. Plaat die uitnodigt tot eindeloze herbeluistering, elke keer is er weer iets nieuws waar mijn smaakpapillen van door het dak gaan.

avatar van nognooit
Met Bon Iver ben ik niet echt thuis.
Ik heb wel wat dingen gehoord, maar niet echt veel. Toch werd ik aangetrokken door dit zijproject door enkele lovende reacties hier.

Het valt me behoorlijk tegen. Het zijn trage lange nummers, zoals BPDD al zei in zijn eerste reactie klinkt dit als te ver doorgedreven geëxperimenteer. Nummers drie en zeven vind ik nog wel leuk, maar de rest duurt me eigenlijk te lang en is me iets té zweverig.

Een EP was een beter idee geweest, voor deze 'restnummers' van Bon Iver (zoals de labelbaas zelf vertelde). Zet daar de eerste 3 nummers op en mogelijk nog Still en je hebt een heel aardig EP'tje. De rest is toch vooral hele matige vulling.

avatar van Raoul
Dit album moet je veel tijd gunnen. Het groeit steeds verder uit en nestelt zich in je hoofd... Natuurlijk, als het niet je ding is dan zal het ook wel niks worden.. maar als je toch graag luistert naar Justin Vernon dan moet j het zeker tijd geven..

Ik moet zeggen, op dit moment draai ik het heel vaak, en nog steeds ontdek ik nieuwe 'dingetjes'.. En die 'dingetjes' zijn geweldig!

Stijn_Slayer
Eindelijk voldoende beluisterd om er een cijfer op te plakken. Ik was een aantal dagen alleen thuis, en als je met vrienden zit is dit (logischerwijs) niet de juiste achtergrond cd. Wanneer je echter rustig en geconcentreerd luistert is het toch een redelijk goed album. Interessant in ieder geval. Er wordt boeiend geëxperimenteerd, maar vaak ontbreekt het de nummers toch aan een duidelijk idee erachter. Ik hoor (te) weinig lijn.

Wat dan overblijft zijn prettig klinkende, sferische nummers en geluiden, en vaak interessante experimentele passages. Helemaal niet verkeerd, maar los van de vocalen lijkt het in niets op Bon Iver (waar ik persoonlijk weinig moeite mee heb).

thedude1975
Ik draai dit album graag 's winters, liefst als er sneeuw ligt Heel aparte sfeer die hier wordt neergezet. Geslaagd experiment als je het mij vraagt..

avatar van Maartenn
Maartenn (crew)
ik ben hier niet kapot van. Het is allemaal wat té zwerig. Ik erken dat de sfeer op de plaat knap is neergezet, maar de sfeer beklemt wat op sommige momenten. Nog wel genoeg te ontdekken voor in ieder geval 3.0 *