Earthshaker - Overrun (1986)

Japan
Label: King

1. Don't Need to Surrender (3:48)
  2. Gambler (4:43)
  3. Little Girl (3:51)
  4. Silent Animal (4:00)
  5. Heartbreak Night (4:37)
  6. Paper Music (2:38)
  7. Ima Kimi Ni Mata Aete (4:14)
  8. Nakushita Uta O (4:31)
  9. I Like a Gypsy, You're Like a Gypsy (3:36)
  10. Overrun (5:06)
avatar van Lonesome Crow
Alweer het 5de studio album van Earthshaker en er wordt steeds meer gebruik gemaakt van keyboards en wel zoveel dat de keyboardspeler Yoshikazu Matsuura wordt opgevoerd als tijdelijk bandlid.

Zijn invloed is duidelijk hoorbaar, meer keyboards als voorheen in de muziek die eigenlijk verder niet veel veranderd is ten opzichte van de voorgaande albums.
Het klinkt allemaal wel wat warmer, de melodieuze koers wordt stevig doorgezet en bij nummer 2 "Gambler" is het weer raak !
Weer een nummer wat helemaal "af" klinkt, zou een perfecte single zijn geweest.

Wat verder opvalt is dat vrijwel alle teksten in het Japans worden gezongen, bijna geen Engels meer te horen.
Verder valt het snelle "Paper Music" op, is track nummer 7 een ballad als zowel de afsluiter "Overrun".

De overige nummers zijn merendeels mid-tempo en wederom is Eartshaker erin geslaagd om een sterk album af te leveren, mijn favorieten zijn "Gambler" en "Heartbreak Night".
Geef het 4 sterren, en na jaren niet verkrijgbaar te zijn geweest is dit album niet eens zo duur weer via de Japanse importkanalen te verkrijgen.