Brother Ali - Us (2009)

Label: Rhymesayers

1. Brothers and Sisters (1:27)

met Chuck D. en Stokley Williams

7. Breakin' Dawn (4:38)
  8. The Travelers (5:17)
  9. Babygirl (4:32)
  10. 'Round Here (3:55)
  11. Bad Mufucker Pt. II (3:33)
  12. Best@it (4:42)

met Freeway en Joell Ortiz

13. Games (3:42)
  14. Slippin' Away (4:58)
  15. You Say (Puppy Love) (4:16)
  16. US (2:41)

met Stokley Williams

avatar van MJ_DA_MAN
Maar die staat al sinds begin 2007 op de site, dus dat valt allemaal wel mee en is eigenlijk nog niet vergelijkbaar. Ga je hem nog beoordelen?

Relax
Mwah ik kom er niet helemaal doorheen.. en het zou lullig zijn om dan een cijfer te geven.
Vind het persoonlijk een saai album die mijn aandacht niet trekt.

avatar van josbosvos
Osiris Apis schreef:
Wie hoor je op het einde van Round Here praten? Lijkt een beetje op Murs met een dik accent. Hij doet volgens mij ook mee op de hook van Bad Mufucker Pt. II.

Het is Murs

avatar van Chrisseh
Deze heb ik een hele lange tijd laten liggen, terwijl het van te voren een van de releases was waar ik echt naar uit keek.
Maar nu ik het (eindelijk) eens goed naar dit album luister, bevalt het me toch wel erg.

avatar van josbosvos
leuke plaat , minder sterk dan zijn zijn voorgaande twee albums maar desondanks mag ik het graag horen. Het was wel nieuw voor mij om iemand anders te horen rappen dan hijzelf of eventueel slug op het album, de gastbijdrages van Joel Ortiz en Freeway vind ik trouwens niet heel sterk en volstrekt overbodig. Mijn favo's zijn the preacher, tight rope en games.

avatar van MAS
MAS
Kom er net achter dat deze op wit vinyl is gedrukt

Dat maakt het wel extra aantrekkelijk om deze toch maar te halen...

P-DawG
Wel vreemd dat hier nog steeds geen één clip van is verschenen..

avatar van Osiris Apis
Van Us is een clipje. Maar die voelt meer promo aan van het album, dan een echte clip.
YouTube - Brother Ali - Us

P-DawG
Ja dat wist ik al maar goed dat is inderdaad meer een promo. Er zal er vast wel een verschijnen binnenkort, hoop ik.

avatar van Rhythm & Poetry
Ik merk nu toch dat ik dit album steeds beter ga waarderen. Nog altijd vind ik dat er wat mindere tracks zijn zoals Bad Mufucker Pt. II, Best@it (slecht tot Brother Ali gaat rappen) en You Say (Puppy Love). Maar over het algemeen vind ik dit toch weer een erg sterk album. Brother Ali laat - zoals hij wel vaker doet - twee gezichten zien. Aan de ene kant hoor je een man die zielsgelukkig is, aan de andere kant hoor je een man die het ook niet kan laten om te preken. Ja, qua raps vind ik dit zeker veelzijdiger dan dat ik het ooit heb gevonden.

avatar van Ingo
Terugkomend op de 'nieuwe stijl' van Ant.. Hier kan ik alleen maar positief over zijn. Het is inderdaad anders, en natuurlijk kan niet iedereen deze verandering waarderen, maar deze beats kunnen mij zeker bekoren. Vooral de beat van You Say (Puppy Love) vind ik prachtig, die heeft zo'n mooi vol en 'oprecht' geluid
Morgen gaat Ingo hem live zien

Berichten over concert verplaatst naar Brother Ali
En wat slowchat verwijderd.

De Schaafkaas
Relax schreef:
Vind het persoonlijk een saai album die mijn aandacht niet trekt.

Dat is echt zonde. Ik had hetzelfde in het begin, maar na drie luisterbeurten draaide mijn mening 180 graden. Toen zag ik de genialiteit in de simpelheid. Brother Ali weet namelijk zonder al te moeilijke woordconstructies en poespas prachtige verhalen neer te zetten.

Van het dramatische, meeslepende The Travelers en Breakin' Dawn tot het grappige House Keys. Het zit werkelijk waar fantastisch in elkaar en de producties van Ant ben ik door de tijd heen steeds meer gaan waarderen.

Vergeleken met zijn voorganger (The Undisputed Truth) vind ik dit album vele malen beter, en dat komt vooral door de vele realistische verhalen en moralistische boodschappen. Goed werk Ali!

avatar van panjoe
panjoe (moderator)
Tight Rope staat hier het meest als favoriet aangevinkt en vind ik niks. Maar Us kan ik dan wel weer erg waarderen. Zeker even de tijd geven dit, al vond ik de zo mooi en vol afgewerkte Ant beats van het laatste Atmosphere album met de tijd juist aan impact gaan inboeten...

avatar van thgryda
Ik heb dit album net opnieuw geluisterd na een half jaar en ik kan niet anders zeggen: geniaal... Destijds vond ik het al een van de betere albums van het jaar maar ik luister het opnieuw en het is gewoon tight over de ganse lijn. Het komt erg in de buurt van de eeste twee classics en dus ga ik een halfje omhoog, dit was gewoon het beste van 2009...

Fantastische plaat in mijn ogen. Ik werd nieuwsgierig naar Brother Ali nadat ik Radio do Canibal had gehoord van BK-One waar Brother Ali ook op featurede. Was het meest onder de indruk van Breakin' Dawn, Bad Mufucker pt. 2 en Slippin' Away. Rest uiteraard ook goed, sterke raps met veel overtuiging. 5/5

avatar van thomzi50
Geen spam, maar degenen die dit album willen winnen, moeten hier even een (kort) berichtje opsturen; de kans dat je 'm toegestuurd krijgt is dan aanzienlijk.

avatar van kobe bryant fan
Ik heb hem gewonnen via HipHopleeft.nl

avatar van Rhythm & Poetry

Ik volgens mij niet, maar dat is omdat Thomas hater is. Ik klap hem de volgende keer dat ik hem zie.

Heb je het album ook al beluisterd? Ben benieuwd naar je mening. Zelf vind ik de voorgaande albums van Brother Ali nog een stuk beter. Hier wordt het op een haast eentonige manier prekerig, terwijl ik daar op voorgaande albums van hem totaal geen last van had (terwijl Brother Ali altijd al een prekerig MC is geweest). Maar ook deze ben ik met de tijd beter gaan waarderen. Toch wel erg fraaie composities van Ant en tot en met track 8 doet Us helemaal niks onder van voorgaande Brother Ali-projecten.

avatar van kobe bryant fan
Nee nog niet geluisterd nee heb vandaag nog maar mijn adres gegeven was me mail vergeten checken.Toevalig heb ik mijn gegevens aan Thomas gegeven

avatar van kobe bryant fan
Tight Rope is al veel beter dan Breakin'Dawn.Wat een lyrics op Tight Rope die cd kan niet snel genoeg in me bus zitten

avatar van kobe bryant fan
Ja ik hem hem in me bus!Nu snel luisteren The Preacher is echt een pareltje daar wordt ik echt vrolijk van.

avatar van MJ_DA_MAN
kobe bryant fan schreef:
cd kan niet snel genoeg in me bus zitten
kobe bryant fan schreef:
Ja ik hem hem in me bus!.

MJ_DA_MAN schreef:
Jij mag nog niet eens een auto besturen, laat staan een bus.

vind ik wel een goei maar je begrijpt wel wat ik bedoel

avatar van panjoe
panjoe (moderator)
MJ_DA_MAN schreef:
Jij mag nog niet eens een auto besturen, laat staan een bus.

Zoals de Chinees sprak tot zijn vrouw: flauw.

panjoe schreef:

Zoals de Chinees sprak tot zijn vrouw: flauw.

Eerlijk zijn we dat gewoon van MJ soms zit er wel een goeie tussen.

Sqritz
Ik vind dit toch wel een erg lekkere plaat. Goeie producties van Ant en Brother Ali is gewoon een leuke rapper. Heeft een aangename stem, en aan dat "preken" stoor ik me niet echt, het is niet op een arrogante manier of zo.

Babygirl vind ik zelfs 1 van de beste hiphopnummers ooit. Die productie van Ant is gewoon geniaal.

Vergelijken met vorige werken van Brother Ali zal moeilijk gaan want dit is de enige plaat die ik echt al goed beluisterd heb van de man.

avatar van Elohim
Wat een prachtig album. Ik heb deze al een tijdje in bezit en verbaas me er ook over dat ik hier nog niet op gestemd had.

Prachtig. Veel dingen raken me echt op persoonlijk niveau en op zo'n manier... Pffft... lastig te beschrijven.

berichten verwijderd.