Schwarz - Arty Party (2004)

Spanje
Label: Astro

1. Arty Party (4:08)
  2. Hipnohimno (3:45)
  3. Nouvelle Vague (4:43)
  4. Beauty Must Die (4:39)
  5. Specimen 3 (5:50)
  6. Droning Forever (8:23)
  7. Raining Stars (3:44)
  8. Free (3:36)
  9. Psychotic Hypnotic (11:52)
avatar van pjh1967
Ten tijde van dit album dit trio in Hotel Bosch te Arnhem mogen aanschouwen. Had nog nooit van Schwarz gehoord, maar de aankondiging op de site van Bosch en een stukje in de OOR maakte mij nieuwsgierig. Mag wel zeggen dat dit één van de meest aangename verrassingen is die ik ooit in een concertzaal(tje) ben tegengekomen. Met behulp van gitaar, bas, drums en een aftands orgeltje strooiden ze in ruim een uur allerlei variaties van shoegaze, noise en Krautrock de amper gevulde zaal in. Vooral het lang uitgesponnen Psychotic Hypnotic deed zijn naam eer aan. Eén lange langzaam opbouwende psychotische hypnose eindigend in een bombastisch geheel. Aanrader voor de liefhebbers van de eerdergenoemde genre's.

avatar van Darkzone
Ik heb ooit de 2-lp op 10" gewonnen bij Plato maar door de afwezigheid van een platenspeler nooit gedraaid. Dus nogsteeds in nieuwstaat.
Inmiddels al ruim 4,5 jaar een platenspeler en nu pas voor het eerst op de speler.
En dat had ik veeeel eerder moeten doen. Wat een fijne muziek zeg.

avatar van Darkzone
Trouwens zie ik hierboven een behoorlijk andere tracklist dan op mijn vinyl versie.
Daarop 11 tracks, waaronder het geweldige, bijna volledig instrumentale noisy Droning Forever.

1. Arty Party
2. Hipnohimno