Colin Scot - Colin Scot (1971)

Rock / Folk
Label: United Artists

1. Do the Dance Now, Davey (5:28)
  2. My Rain (3:07)
  3. Take Me Away (3:23)
  4. Confusion (2:55)
  5. Baby in My Lady (4:07)
  6. Lead Us (4:34)
  7. You're Bound to Leave Me Now (4:36)
  8. The Boatman (3:08)
  9. Nite People (4:15)
  10. Hey Sandy (4:14)
  11. Here We Are in Progress (4:27)
avatar van vigil
aardige plaat van deze folk achtige muzikant. Verbleef zelfs een tijd, en stierf, in Nederland. Het meest bizare zijn eigenlijk de gastmuzikanten welke op deze plaat te horen zijn.

Dat zijn namelijk:
Rick Wakeman, Jon Anderson (beiden Yes), Robert Fripp (King Crimson), Phil Collins, Peter Gabriel (beiden Genesis), Peter Hamill (vander Graaf Generator) en Davey Johnstone (o.a. gitarist bij Magna Carta en Elton John)

ondanks deze namen is het geen symfoplaat geworden maar eerder in de lijn van o.a. Cat Stevens en persoonlijk vriend Ralph McTell

avatar van muziekobsessie
ik had deze zwaar onderschat. baroque folk is een betere omschrijving. nummers als take me away, baby my lady, eerste en laatste track blazen mij helemaal omver zo mooi!. volgens mojo een true last gem. ze hebben gelijk. vergeten meesterwerk gelukkig heruitgebracht op cd.