MENU

Mike Oldfield - Tubular Bells (1973)

3,78

Label: Virgin

1. Tubular Bells (Part One) (25:00)
  2. Tubular Bells (Part Two) (23:50)
  3. Mike Oldfield's Single (Theme from Tubular Bells) * (3:53)
  4. Sailor's Hornpipe [Viv Stanshall Version] * (2:48)
  5. Tubular Bells (Part One) [2009 Mix] * (25:58)
  6. Tubular Bells (Part Two) [2009 Mix] * (23:20)

avatar van dazzler
geplaatst op 17 september 2014, 20:39 uur, permalink
De antwoorden zitten in de quote.

goldendream schreef:
Nog enkele vraagjes:

- Is de versie van The Sailor's Hornpipe op Take 4 dezelfde die op het album Tubular Bells uit 1973 te horen is?

Ja.
Wil je een volledig lijstje met Oldfield traditionals, dan kom je behoorlijk ver.
En dan laat ik dat kikkerliedje en Rossini's William Tell nog even buiten beschouwing.

1973 Sailor's Hornpipe
1977 Cuckoo Song
1978 Wrekorder Wrondo
1979 Blue Peter
1980 Polka

Op Don Alfonso na allemaal terug te vinden als bonus bij de diverse remasters.

- Bestaan er eigenlijk 2 singles van Tubular Bells, nl. één voor The Excorcist en één met een fragment uit deel 2? Zo ja, zijn dat fragmenten uit het origineel of klinken die toch iets anders?

Het pianomotiefje werd voor The Exorcist gebruikt en dat thema werd in Amerika op single gezet.
Weliswaar buiten medeweten van Oldfield en Branson. Virgin stond toen nog in zijn kinderschoenen
en in Amerika dacht men waarschijnlijk dat men er zonder toestemming wel mee zou wegkomen.

Mike Oldfield's Single is de eerste single release van Virgin.
Een reactie op die Amerikaanse single. Het thema dat je op de a-kant hoort
is echter een variatie op een thema uit Tubular Bells (het is dus niet zomaar een fragment).
De b-kant Froggy Went a-Courting is een traditional, ingezongen door een plaatselijke deerne.
Mike vond het wellicht niet meer voor publicatie vatbaar, waardoor het op de remaster ontbreekt.

- Over de Deluxe-versies: welke bevatten een dvd met beeldmateriaal?

Je kan de remaster als 1CD kopen, maar dan heb je enkel de remix uit 2009 en beide bonustracks.
Koop je de 2CD versie (met ook de originele 1973 mix) dan zit er een extra DVD bij met beeldmateriaal.

You're welcome.

avatar van goldendream

geplaatst op 19 september 2014, 18:25 uur, permalink
Bevatten alle deluxe-edities dus beeldmateriaal?
Zo ja, welke bevatten concertregistraties?

Dazzler, dank voor al je info!

avatar van dazzler
geplaatst op 19 september 2014, 18:47 uur, permalink
goldendream schreef:
Bevatten alle deluxe-edities dus beeldmateriaal?
Zo ja, welke bevatten concertregistraties?

Op de dvd van Tubular Bells staat één beeldregistratie van een televisie-optreden.
De rest wordt opgevuld met 5.1 remixen van de audio tracks.

Van Tubular Bells zijn voldoende aparte live dvd's in de handel.

Wil je weten wat er precies op de deluxe edities van de andere albums is terug te vinden,
dan moet je in deze link op de verschillende hoezen klikken: Deluxe Editions at Universal Music.

1,0
geplaatst op 11 november 2014, 13:59 uur, permalink
Running On Empty schreef:

Wat een meesterwerk, eigenlijk.

Sorry?

avatar van Running On Empty
geplaatst op 11 november 2014, 14:01 uur, permalink
Huh wat?

1,0
geplaatst op 11 november 2014, 14:05 uur, permalink
Running On Empty schreef:
Huh wat?

Ik heb toch wat andere associaties bij een "Meesterwerk".

avatar van Running On Empty
geplaatst op 11 november 2014, 14:19 uur, permalink
Dupree schreef:
Ik heb toch wat andere associaties bij een "Meesterwerk".

Smaken verschillen en dat mag in Nederland.

Ik vind het een meesterwerk maar ik heb vermoedelijk ook een geheel andere muziekcollectie thuis staan dan jij. Ook dat is toegestaan.

Wat is je volgende 1,0 stem ??

geplaatst op 21 november 2014, 15:53 uur, permalink
Het is vaak zo, dat ''meesterwerken'' door critici worden benoemd, en mensen nemen dat vaak over. Mensen zijn vaak bevooroordeeld als ze een goede of slechte recensie lezen. Er zijn genoeg mensen die Sticky Fingers of Wish You were here niet goed vinden, dat is ieders goed recht.