Queen - Queen's First E.P. (1977)

Label: EMI

1. Good Old-Fashioned Lover Boy (2:54)
  2. Death on Two Legs (Dedicated To...) (3:44)
  3. Tenement Funster (2:55)
  4. White Queen (As It Began) (4:37)
Kingsnake
Moet een EP niet nummers bevatten die niet op de reguliere platen staan? Deze 4 songs staan al op de eerste 4 LP's.

avatar van Arrie
Nee, EP's mogen altijd op de site. Singles moeten ten minste drie nummers bevatten die niet op de reguliere albums staan.

Kingsnake
Okay, duidelijk.
Trouwens wel 4 zeer fijne songs, die niet op verzamelaars voorkomen (Good Old... trouwens weer wel).

Alleen op vinyl, dit, waarschijnlijk.

avatar van bikkel2
Leuk hebbedingetje voor de fans uit de jaren 70 . Good- Old Fashion Loverboy is een typische jolige track van A day at the races .
Volgens mij in de Uk naast Somebody To Love en Tie Your Mother Down nog een hitje daar .
Death On Two Legs is wederom een sterke Mercurytrack , zoniet 1 van hun beste werkjes . Natuurlijk van A Night At The Opera . Freddie doet hier een fel boekje open over een onbetrouwbare manager . Zo cynisch en verbittert klonk hij nog nooit en zou hij ook nooit meer klinken .
Tenement Funster is Taylor's bijdrage op Sheer Heart Attack , en is 1 van zijn eerst geslaagde eigen composities.
En zo eindigt dit EP'tje met het geweldige White Queen van de 2e plaat .
Leuk samengesteld en ik denk tegenwoordig een hoop geld waard .
Voor de echte fan een must .

avatar van kaztor
Toch was het leuker geweest als er nieuwe nummers op hadden gestaan. Maakt het wat specialer.

avatar van djarend
zou ie veel geld waard zijn dan bikkel2 ? heb er namelijk nog 2 thuisliggen, op vinyl uiteraard, zoals ik alle vinyl singles van Queen, die in NL uit zijn gebracht, heb. Liggen beetje op zolder te verpieteren, weet niet wat ik er mee moet, weg doen is eigenlijk ook zonde. Maar goed, denk dat ik ze nog even houd, worden misschien alleeen maaar meeeeer waard, of zou dat toch uiteneindelijk weer eens gaan dalen ?? Nou ja, ik vond destijds het heel bijzonder toen deze EP uitkwam, niet vanwege de nummers want die kende ik al wel, maar gewoon, dat een groep nog een EP uitbracht, en uiteraard zijn er weinig van verkocht, werd geen hit in NL dus misschien toch wat waard ja

avatar van bikkel2
Ik denk dat het wel een collectors item is . Een fan die hier naar op zoek is zal best wel in de buidel willen tasten . Zeker voor een vinyl exemplaar .

avatar van Lonesome Crow
Waarde valt wel mee.
Kijk maar op de Amerikaanse ebay en je kan hem exclusief verzendkosten dan voor net onder de $ 20 zo kopen.

avatar van kareltjemusic
Queen heeft 3 single boxen uitgebracht. (een 4e komt eraan)
Elk boxje omvat 13 cd singles, of wat vroeger de single was. In cronologische tijdvolgorde
In box nr 1 zit ook deze single EP

avatar van kaztor
Heb vandaag voor €20,- dat eerste setje weten te bemachtigen met ook deze EP. De covers van de singles zijn gebaseerd op verschillende single-releases uit verschillende landen, volgens mij uitgekozen door May en Taylor. Zeer gaaf setje, wat mij betreft!

avatar van Mssr Renard
Ik heb deze EP tussen mijn singles staan. Vier ontzettend goede songs. Een bijzondere selectie, wat eigenlijk ook de single-release is van Good Old Fashioned Lover Boy, maar in plaats van één b-kantje, krijg je er drie. Mooie hoes ook. Jammer dat ze dit niet vaker hebben gedaan.