Ada - Blondie (2004)

Duitsland
Dance
Label: Areal

1. Eve (6:57)
  2. Cool My Fire (I'm Burning) (5:26)
  3. The Red Shoes (5:28)
  4. Livedriver (6:26)
  5. Our Love Never Dies (7:42)
  6. Who Pays the Bill (5:36)
  7. Each and Everyone (Blindhouse) (6:47)
  8. Les Danseuses (7:48)
  9. Maps (6:51)
  10. Cool My Fire (6:33)
Ik hier veel goede dingen over gehoord. Amida Amoeba klinkt in ieder geval heel vet, maar dat staat dan weer niet op het album.

Maps is overigens een cover van een nummer van de Yeah Yeah Yeahs!

Een halfje d'r af, want alhoewel het allemaal lekker klinkt, heb ik toch moeite met de laatste paar nummers. Het is allemaal wat veel van hetzelfde.

The Red Shoes is overigens mijn favoriete nummer. Echt sublieme electro. _o_

avatar van T.O.
Gaaf melodietje inderdaad, maar is dat niet ergens van gecoverd?

Geen idee, eigenlijk.

Ze staat trouwens zaterdag in A'dam, op Sonic Acts.

Electro_
Ik word heel nieuwschierig naar dit album. Kan hem alleen niet vinden via LimeWire.. (Hint)

avatar van T.O.
Toch wel een sterk album hoor. 4*

Electro_
Electro_ schreef:

Dik jaar later eindelijk geluisterd, vind hem aardig, maar viel toch wat tegen na wat ik ervan verwacht had. Nummers beginnen aardig maar gaan bij de climax de verkeerde kant op.
Zal hem nog wel af en toe luisteren, maar een favoriet zal het waarschijnlijk niet worden. Dit lijkt trouwens wel wat op Ellen Allien, maar is wat meer standaard.

Ik ervaar dit plaatje steeds meer als aangename 'chill'-plaat, terwijl het me eerst ook wel om de beats ging enzo. Ellen Allien is inderdaad een stuk spannender.

avatar van berghti
Erg fijn debuutalbum van de keulse Michaella Dippl, het grote wachten is op een vervolg.