IWrestledABearOnce - It's All Happening (2009)

Label: Century Media

1. You Ain't No Family (3:46)
  2. White Water in the Morning (3:51)
  3. Danger in the Manger (2:19)
  4. I'm Cold and There Are Wolves After Me (2:58)
  5. Tastes Like Kevin Bacon (3:19)
  6. The Cat's Pajamas (3:22)
  7. Pazuzu for the Win (4:00)
  8. Black-Eyed Bush (2:28)
  9. Eli Cash Vs. the Godless Savages (3:55)
  10. See You in Shell (3:22)
  11. Danger in the Manger [Jimmy Urine Mix] * (3:49)
Iwrestledabearonce komt toch echt gewoon uit amerka hoor.. nouja
Ik had dit album al een tijdje in mijn kast staan, maar hij is vanaf nu ook gewoon in platenwinkels te koop in europa. Dus ga m halen want hij is vet. Hij haalt zijn EP niveau lang niet (onmogelijk) maar hij is wel goed

Als de EP beter is, moet ik daar toch een achteraan. Dit blaast toch wel erg

In 37 minuten gebeurd veel. De zangeres heeft een grindcore strot, maar combineert dit met vleugjes Madonna, Bjork en vooral ook Made Out Of Babies. De zang word vaak gedubd, clean en scream, iets waar ik geen zwaar fan van ben. Het werkt hier wel, maar het maakt een drukke plaat, misschien net iets TE druk.

Instrumentaal ook invloeden te over. Grindcore, Dillinger Escape Plan, Mr. Bungle, Made Out of Babies, Radiohead en ook veel synth en disco beats (hoe fout dat ook klinkt, disco en synth, het werkt).

Veelzijdig en superchaotisch plaatje dus, maar het werkt.

avatar van phantasia
Erg vermaakt met het nummer Tastes like Kevin Bacon..... rest ken ik (nog) niet.

avatar van Don Cappuccino
Heel veelzijdig album, hier moet je niet een nummer van luisteren, want dan heb je nog lang niet alles gehoord. Vette math/grindcore met echt van alles. Er zit Bjork in, disco, de tune van de General Lee en nog veel meer. Genoeg woorden vuil gemaakt, luister zelf maar en beoordeel. Hij krijgt 4,5 sterren van mij.

avatar van Don Cappuccino
En na 1 jaar na de release van het album verveelt het nog steeds compleet niet. Het draait echt veel rondjes in huize Cappuccino en op mijn coole MP3 speler van 256 MB staat het album ook, lekker voor als we met school ergens naar toe gingen en om je vrienden te laten horen hoe gaaf IWABO is! De band vliegt nergens uit de bocht, hoe chaotisch het ook is, er zit genoeg structuur in! Eigenlijk is het hele album top, dus eigenlijk kan ik niks anders dan de volle mep te geven! Ga dit luisteren, mensen, want deze band moeten we in de gaten houden!

avatar van Don Cappuccino
Gisteren is er gratis een remix-EP van de band uitgekomen getiteld: It´s All Dubstep! Ik heb hem nog niet beluisterd, maar ik ben erg benieuwd hoe de nummers in remix klinken.

Maar volgens mij praat ik tegen mezelf!

avatar van Dielie
idd fantastische, veelzijdige en vooral retestrakke plaat!

avatar van Don Cappuccino
En er is een nieuw nummer!

Karate Nipples

In Juli komt het nieuwe album uit getiteld Ruining It For Everybody en daar ben ik heel erg benieuwd naar. Dit nummer is namelijk heel erg goed, de zang is nog beter en vooral dat disco-stukje is echt gaaf! De eerste keer voelt het echt even aan als een brei, maar het nummer zit weer heel goed in elkaar.

De band had de fans goed voor de gek gehouden. Ze hadden gezegd dat het album 90% Black Metal zou worden en daar waren velen niet blij mee. De nieuwe persfoto kwam en die ziet er geweldig uit net als het logo!

IWABO

Maar het zou me niet verbazen dat het nieuwe album van IWABO echt een typische Black Metal-hoes heeft. Ze hebben in ieder geval humor.