Daft Punk - Alive 1997 (2001)

Frankrijk
Dance
Label: Virgin

1. Untitled (45:31)
avatar van Ziggy007
Heb ik nu last van me ogen of zie ik hier geen nummers bij staan?

Koop een bril dude . Meld het anders ff in het desbetreffende forumonderdeel ofzo.

Het album is maar 1 track..

Electro_
Lijkt me wel interessant dit.

avatar van VanDeGriend
1,0
Opgepast. Hoop gefreak. Vind de reguliere albums bij vlagen leuk maar dit vliegt op een bepaald ogenblik lelijk uit de bocht.

Een der geniaalste live-sets ooit.
De beste stukken van hun Homework-lp aaneengemixt met tal van heerlijke loops, effecten en mixperformances.
De energie in de set is onbeschrijflijk,
de live-opname met publiek versterkt dit gevoel enkel en als je heel goed luistert kan je de 2 fransmannen na ongeveer een half uur met elkaar horen overleggen op hoeveel bpm de volgende track moet staan, in het frans dus weliswaar.
2 maal op plaat verschenen, eenmaal onderverdeeld in 5 stukken (A:2, B:3) en eenmaal in 2 gesplitst op A- en B-kant.
De set is in Birmingham opgenomen in 1997.

San Soda schreef:

Dat hoor ik ook ja, maar hoe weet je waar ze het over hebben dan? Ik kan er helemaal niks van verstaan!

Live-albums vind ik eigenlijk nooit echt leuk en ik kan me er bij dit soort bands al helemaal niets bij voorstellen.
Doe mij dan maar de studio-albums

avatar van gemaster
Ach tis best een leuke live set hoor. Dat gefreak wat VanDeGriend tegenstaat is bij mij juist een welkome aanvulling op de studio albums. Het enthousiasme van het publiek werkt ook aanstekelijk, jammer dat de set ineens is afgelopen en er geen gejuich van het publiek meer komt aan het einde.

Dikke 3,5*

avatar van brooklyn
Toen Daft Punk nog goed was. Het 'gefreak' stelt niet heel veel voor, misschien was het toen nog geniaal ofzo, maar nu is dit allemaal niet zo heel moeilijk meer. Vette platen natuurlijk die we allemaal al kenden maar weer eens cool zijn om te horen. Waren ze hier maar bij gebleven ipv die kinderdisco van tegenwoordig.

erg leuke live set, vooral als je de volume knop voluit draait, dit is leuker dan het studio album omdat alle nummer goed in elkaar overlopen, dat doen ze helaas niet op hun studioalbums. Verder blijft het natuurlijk muziek van daft punks betere tijden.
4.5

avatar van Shinobi
Zeker leuke live set om te horen, dit is ook één van hun favoriete live sets vandaar dat 'ie ook uitgebracht is.
Verder heb ik hier niet zo veel op aan te merken, ik ben wel blij dat ik deze origineel op cd heb.

Ik geef 'm 4 sterren.

avatar van Opschuiven
Je schijnt duidelijk stukken van Short Circuit te horen maar die hoor ik niet!

avatar van Shinobi
Opschuiven schreef:
Je schijnt duidelijk stukken van Short Circuit te horen maar die hoor ik niet!

Het zit er toch echt in. Dat viel me ook pas na een paar luisterbeurten op hoor.

Binnenkort ook de live set van 2007

Daft Punk - Alive 2007 (uit 17 november)

live opname is gemaakt in hun "thuis" in parijs (naam stadion ff vergeten)

Komt ook in een speciale 2 disc met 5 extra mixes en een (volgens mij digitaal) boekje van 50 blz vol met foto's van hun optredens. Tevens komt er nog een clip uit (+single) met een remix van hard-better-faster-stronger. Bij de clip horen dacht ik beelden van 250-500 camera's gemaakt door het publiek zelf of iets dergelijks. Ben niet 100% zeker of de single/clip ook op het album staan.

En de film Electroma komt in oktober nog uit dacht ik!

Smullen dus deze herfst

avatar van gemaster
Ik snap niet waarom er geen DVD komt van de tour. Spektakel gegarandeerd!

gemaster schreef:
Ik snap niet waarom er geen DVD komt van de tour. Spektakel gegarandeerd!

Vind ik ook jammer, misschien om de simpele reden dat ze geen enkel concert (goed) konden opnemen....

avatar van gemaster
Ja maar je hoeft helemaal geen rare camerastandpunten te gebruiken ofzo. Je zet gewoon een camera neer die het complete podium filmt en dan heb je toch alles? De show eromheen was zo overweldigend gaaf dat je juist geen rare fratsen moet uithalen met de camera.

Electro_
En als ze een video kunnen maken voor Harder, Better, Faster, Stronger - waarom dan niet voor een DVD?
Ik wist het trouwens al een paar weken en kijk heel erg uit naar de CD. Vooral als je Alive 2007 na dit album luistert hoor je hoe erg Daft Punk eigenlijk vooruit is gegaan.

avatar van davidov
@gemaster, in't algemeen is het optreden nogal donker en niet zo verlicht als bij een concert van een zanger misschien dat dat hielp. Of ze vonden het gewoon niet de moeite waard, gezien ze zelden voor media aandacht gaan.

@electro: die video is dus met honderden camera's gemaakt door honderden bezoekers van het feest... anderhalf uur lang maakt het wel wat lastiger

Electro_
Ik wilde ermee zeggen dat als ze honderden camera's het kunnen laten filmen voor die video, ze ook wel één of twee camera's kunnen gebruiken voor anderhalf uur .

avatar van davidov
hehe daar zit wat in, toch denk ik dat ze dit wederom zien als een geintje of experiment, net als 5555 en electroma. Ik vind het ook erg jammer natuurlijk dat er geen beelden komen van de optredens maar kan het wel begrijpen.

Bovendien kan ik des te harder opscheppen en zeggen: "tja daar had je bij moeten zijn"

Electro_
Haha, inderdaad. Ik lees overal dat het 'de beste show in dance-geschiedenis' is geweest dus ben ook blij dat ik het heb kunnen zien . Toch hoop ik wel dat ze alsnog een DVD uitbrengen vanwege de herinneringen.
Ze treden sowieso nog tot eind december op trouwens, dus misschien dat ze hem aan het einde van de tour alsnog uitbrengen...

avatar van -Brent-
Luisterend naar deze plaat vraag ik me af hoe Alive 2017 zal klinken

Nihilisme
Eerder Alive 2013 lijkt me. Leuke plaat overigens, haalt het alleen niet bij Alive 2007!

avatar van YoG
YoG
..ben pas bij het tweede nummer en nu al helemaal meegezogen in de set
Daft Punk boeit eigenlijk altijd wel.. heerlijk hoe ze zo'n beat naar hun eigen hand kunnen zetten..alsof ze het in elke vorm kunnen kneden

prima muziek voor midden in de nacht..een zaal vol dansende mensen om je heen..
was ik er maar bij

daft punk = big smile

Toffe plaat, alleen iets minder veelzijdig dan Alive 2007. Maar ze hadden dan ook minder materiaal ter beschikking. Maar weet iemand waarom ze deze pas in 2001 hebben uitgebracht ?

avatar van kinjutsu
1a WDPK (Part I)
1b Da Funk
1c Rollin' And Scratchin'
1d WDPK (Part II)
1e Alive

avatar van Dorstlesser
Hier wordt ik heel erg blij van, wat een knalset.

avatar van krosnicky
Speel deze soms is af op me pc heb ook het album het is een lange track en je moet er echt wel zin in hebben om er naar te luisteren meestal hou ik het maar 10 min vol en dan schakel ik al snel over op de nummers van alive 2007 maar tis echt wel een hebe ding voor daft punk fan's zoals ik en ik denk dat er ook maar wijnig albums zijn met 1 track op 45 min en 30 sec

avatar van UmindC
Deze heb ik ook sinds kort, maar ik heb een versie die is gesplit in tracks. Erg goed album overigens, maar haalt niet het niveau van de opvolger uit 2007 (scheelt niet veel overigens). Vreemd genoeg is deze ook een stuk minder bekend.
Het nummer wat bij mij Rollin' & Scratchin' vind ik denk ik de beste van de plaat.
4 sterren voor de Franse heren.

avatar van kobe bryant fan
Mooie Live plaat, die toch net iets te wisselvallig is om een erg hoge score te krijgen.
Maar over het algemeen zit het toch goed in elkaar, al zijn er stukken waar ik me aan erger bijvoorbeeld op de helft met die stem die de hele tijd dezelfde zijn herhaald.
Toch een verdiende 3,5*.