Swampwater - Swampwater (1970)

geen stemmen

Rock / Country
Label: King

1. Louisiana Woman (2:25)
  2. Workin' on a Tugboat (2:16)
  3. Desperations Back Again (2:10)
  4. It's Your Game Mary Jane (3:10)
  5. River People (2:21)
  6. Man from New Orleans (3:10)
  7. Take a City Bride (1:59)
  8. Kathleen (2:38)
  9. Nashville Lady (3:32)
  10. Look Out Your Wondow (2:55)
  11. Big Bayou (2:45)
Stijn_Slayer
Swampwater wordt vaak vergeten wanneer men spreekt over country-rock. Dit is de groep van Gib Guilbeau en John Beland, die later zouden opduiken in The Flying Burrito Brothers.

Het is geen vergeten meesterwerk zoals sommige fans online graag beweren, maar het is opmerkelijk dat dit een leuke, vrij goede country-rock plaat is. The Flying Burrito Brothers zonken met deze twee aan het roer (over het algemeen) steeds dieper weg, maar waarom lukte het hier dan wel? De matige kwaliteit van hun Burritowerk ligt echt niet alleen aan de eeuwige vergelijking met Gram Parsons.

Hier staat trouwens de originele versie van 'Big Bayou' op (gecoverd door o.a. Ron Wood en Rod Stewart).

Helaas o.o.p. op cd.