Snowgoons - The Trojan Horse (2009)

Duitsland
Label: iHipHop

1. The Trojan Horse (3:30)

met Savage Brothers

2. King Kong (3:20)

met Reef the Lost Cauze en Young De

3. Hey Young World (4:13)

met Heltah Skeltah en La Coka Nostra

4. Krush University (4:23)

met Krush Unit en Freestyle

5. Git Cha Gully Up (3:18)

met Outerspace

11. He Sold Out (3:00)

met Lord Lhus

12. The Ill Bunch (3:37)

met Nut-Rageous, Termanology en Tribeca

13. The Time Is Now (2:41)

met D-Stroy, Sicknature en Freestyle

14. Valley of Death (4:07)

met Block McCloud, Lord Willin en Sabac Red

15. Scar Sculpture (3:16)

met Virtuoso en Young Haze

16. I Did Everything (4:10)

met Lord Lhus, Qualm en Dark Skinned Assassin

17. Cross the Line (2:53)

met Young Haze

18. Survive the Mess (3:28)

met Kaze en El da Sensei

19. Man in the Mirror (2:57)

met Nut-Rageous

20. Valley of Death, Pt. 2 *

met Block McCloud, Critical, IDE, Adlib en godHead

avatar van 'State Of Mind'
Ik ben eruit, The Snowgoons definitely don't let me down on this one Alleen vallen de rappers naar mijn mening wat tegen, ze benutten de beats niet optimaal, maar toch kan ik niet stoppen met luisteren naar die heerlijke gesampelde beats

Er is eigenlijk maar een beat die ik echt matig vind & dat is ''King Kong'', dat komt niet omdat het een slechte beat is, maar omdat de sample mij totaal niet ligt.

Snowgoons krijgen bij deze het voordeel van de twijfel, 4.0 voor deze, kan na verloop van tijd nog afzakken naar 3.5.

avatar van Conway Twitty
Rhythm & Poetry schreef:
Echt ongelofelijk trouwens dat Viro the Virus opnieuw voor de beste track zorgt op een Snowgoons album, althans dat vind ik. Die man heeft talent, ik hoop op een album van hem samen met Snowgoons.

Conway Twitty schreef:

''Ni**ers True Colors ain't In The Picture They Painted''

Keiharde wordplay

avatar van MJ_DA_MAN
Paar knallers (titeltrack en Git Cha Gully Up) en over het algemeen fijn luisterbaar, maar het mist de kracht van Black Snow en A Fist In The Thought. 3,5* en dus ook een review binnenkort.

avatar van MJ_DA_MAN
Er komt toch geen review voor HHL van mij wegens diverse omstandigheden. Excuses aan de fans.

avatar van VanDeGriend
Berichtje verwijderd

ManMonster
Valley of Death Pt. 2 juist van i-Tunes gehaald, vet nummer, Critical is echt een beest aan het worden!

Relax
Moet dit album nog steeds een kans geven.
Ben bang dat het net zo slecht is als Snowgoons feat. Savage Brothers & Lord Lhus - A Fist in the Thought.

Conway Twitty schreef:

Helemaal mee eens, topnummer!

Jullie zijn toch niet serieus hoop ik.

avatar van Rhythm & Poetry
Nee we maken grapjes, liever hoor ik Kanye West met vocorder.

Relax schreef:

Jullie zijn toch niet serieus hoop ik.

Hoezo zou dit niet serieus zijn? Dat nummer is geniaal.

Maxmus
Het blijft me steeds verbazen hoe Snowgoons als een matige producer groep zoveel bekende namen kunnen krijgen voor hun album..

avatar van MJ_DA_MAN
Na Black Snow, een album zoals een album uit die hiphoptak moet klinken, wilde iedereen met ze samenwerken. Tenminste, rappers uit dat straatje. Dat je het matig vindt kan, maar als het je verbaast ligt het toch grotendeels aan jezelf.

ManMonster
Wat een vette beat bij 'He Sold Out', dat komt van Batman toch, die sample?

'State Of Mind' schreef:

Hoezo zou dit niet serieus zijn? Dat nummer is geniaal.

Gewoon, die gozer rapt zo slap vind ik.. het lijkt alsof hij het opleest zonder emotie.
Lijkt wel op Hittman.

raffael77
Aardige plaat maar ik vind hem helaas minder aantrekkelijk dan de vorige.

Leuke producties maar niet super en de mc's hebben we ook wel vaker gehoord. Leuk vind ik het wel dat D-Stroy meedoet en eigenlijk wel geweldig kan rappen maar helaas niet zo bekend is geworden dan de andere heren van Arsonists.

avatar van MJ_DA_MAN
Ik schrok een beetje toen ik D-Stroy hoorde; bij The Arsonists viel hij positief op met zijn stemgeluid wat een mix was tussen Ghostface en Eazy-E, maar op dit album klinkt zijn stem anders, jonger of zo. In ieder geval niet meer zo goed.

Relax
Vind het album wat beter dan het vorige album, maar niet heel veel.
Hier staan een paar geweldige tracks op, vooral die met Buckshot vind ik het hoogtepunt, mede door de rap van Buckshot en de beat die perfect bij hem past.

avatar van -SprayIt-
Kut! Een "nieuwe", kom er net achter dat ze in 2009 deze hebben gereleased. Ik heb German Lugers zelfs in m'n top 10 als herinnering aan mijn pubertijd (A)

Ga em nu! luisteren

Rene1979
Ik blijf dit toch wel een goed album vinden. Ga hem wel een klein halfje verlagen. De rappers zijn hier minder gelukkig gekozen als op voorgaande projecten. Ik vind de track met El Da Sensei, wel erg vetjes.

avatar van Elohim
Viro the Virus heeft volgens mij op elk Snowgoons album wat nog komt een plaats als gastartiest, is het snowgoons solo (niet met bijv. lord lhus & savage brothers), dan krijgt hij een solo track, en anders een guestspot.

hij rockt het echt gewoon goed, hij heeft een apart stemgeluid wat heerlijk klinkt over bepaalde snowgoons beats.

ik heb, tot mijn grote verbazing, nog lang niet alles gehoord van dit album, vond veel tracks gewoon echt tegenvallen.
de ergste track is eigenlijk wel Full Force, Hoe kan je Block (toch zeker wel de wackste rapper die het zo ver heeft gebracht in de underground denk ik) een epische track als deze laten beginnen?! hij heeft gewoon niet door hoe je een track als deze moet rippen, King Syze drop wel een nette verse voor deze beat. Alleen Faez One killt die hele beat heb ik het gevoel. dat is in positieve zin

ik vind de sickste track toch eigenlijk wel the time is now, wat dan geen snowgoons productie is, sicknature brengt een sicke beat, eerste verse is verschrikkelijk episch, refrein is ook gruwelijk, en... eigenlijk hele track is gruwelijk

nu komt hierbij dat sommige rappers gewoon totaal niks toevoegen, of beter gezegd, eerder tracks verkrachten, om het maar ernstig te houden.
Nut-Rageous, nooit van gehoord, hoop ik ook niet vaker van te horen, hij heeft geen prettig stemgeluid en interessante lyrics heeft ie ook niet, wat doet hij bij snowgoons?

@Maxmus, al sinds german lugers hebben ze grote namen, hoe? ik weet het niet, ik vind het niet erg.

avatar van Elohim
trouwens, grappig hoe bijna niemand scar sculpture noemt, ik vind het een gruwelijke track, njaa... op young haze na, die kerel vind ik eerlijk gezegd niks, maar big virt killt die track zo hard! en die viool is ook zo lekker typisch een virtuoso track

avatar van ThingMan
Lekker album. Survive the Mess vind ik een relaxt nummer. El Da Sensei is goed bezig. Valley of Death en Full Forcce vind ik ook lekkere bangers.

avatar van Elohim
Pffft... Toch eigenlijk wel een lekker album...
Block is toch niet zo vervelend eigenlijk...

avatar van james_cameron
Prima derde album, niet beter of minder dan het eerdere werk. Het blijft onwaarschijnlijk dat deze band uit Duitsland (!) komt; de stoere hiphop doet zeker niet onder voor het beste dat het genre in de VS te bieden heeft. Ook deze plaat is met zijn 19 tracks aan de lange kant, maar het geheel zakt eigenlijk nergens is. Echte uitschieters zijn er daarentegen ook niet en de beats hadden wel wat vetter gekund hier en daar.

avatar van Elohim
@James, je moet wel bedenken dat alleen de beats uit Duitsland komen. Elke MC (correct me if I'm wrong) die hier een woord neerlegt, komt uit de VS.

bennerd
Elohim schreef:
Elke MC (correct me if I'm wrong) die hier een woord neerlegt, komt uit de VS.

Sicknature is Deens, dacht ik.

avatar van MJ_DA_MAN
Idd, en Sifu Versus komt uit Griekenland (en er zullen er ook nog wel een paar uit Canada komen).