Grateful Dead - Dick's Picks - Volume Twenty Three (2001)

Uitgebracht in eigen beheer

1. Promised Land (3:38)
  2. Sugaree (7:59)
  3. Black-Throated Wind (6:34)
  4. Friend of the Devil (4:19)
  5. El Paso (5:11)
  6. Bird Song (10:55)
  7. Big River (5:22)
  8. Tennessee Jed (8:05)
  9. Mexicali Blues (3:56)
  10. China Cat Sunflower (5:17)
  11. I Know You Rider (6:16)
  12. Playing in the Band (18:48)
  13. Casey Jones (6:12)
  14. Truckin' (12:19)
  15. Loser (7:20)
  16. Jack Straw (5:22)
  17. Mississippi Half-Step Uptown Toodeloo (8:38)
  18. Me and My Uncle (3:18)
  19. He's Gone (10:21)
  20. The Other One (39:07)
  21. Sing Me Back Home (10:50)
  22. Sugar Magnolia (9:25)
  23. Uncle John's Band (7:22)
avatar van harm1985
Gisteren een groot deel van geluisterd (kwam tot The Other One). Alle lof voor Sunshine Daydream en Europe 72: The Complete Recordings ten spijt, deze mag ook zeker niet vergeten worden.

Set 1 is set 1, met traditionele 'korte' songs als Promised Land, El Paso, Big River, etc. Allen worden uitstekend gespeeld. Echt interessant wordt het vanaf China > Rider, gevolgd door een sublieme PITB.

Set 2 begint al lekker met Truckin' en verder vroege een vroege versie van Mississippi Half-Step, maar het zwaartepunt ligt toch echt bij He's Gone > TOO > Sing me Back Home. Daar gaan we vandaag eens voor zitten.

Het grote voordeel is, als je al zoveel Dead heb beluisterd als ik, dat ik de nummers allemaal al ken (dat is voor mij het eerste struikelblok bij het luisteren van nieuwe muziek, het bekend raken met de nummers), dus ik hoef alleen maar te oordelen over de kwaliteit van de uitvoering.