The Doors - Weird Scenes Inside the Gold Mine (1972)

Label: Elektra

1. Break on Through (To the Other Side) (2:25)
  2. Strange Days (3:05)
  3. Shaman's Blues (4:45)
  4. Love Street (3:06)
  5. Peace Frog / Blue Sunday (5:00)
  6. The Wasp [Texas Radio and the Big Beat] (4:12)
  7. End of the Night (2:49)
  8. Love Her Madly (3:18)
  9. Spanish Caravan (2:58)
  10. Ship of Fools (3:06)
  11. The Spy (4:15)
  12. The End (11:35)
  13. Take It as It Comes (2:13)
  14. Runnin' Blue (2:27)
  15. LA Woman (7:49)
  16. Five to One (4:22)
  17. Who Scared You (3:51)
  18. (You Need Meat) Don't Go No Further (3:37)
  19. Riders on the Storm (7:14)
  20. Maggie McGill (4:25)
  21. Horse Lattitudes (1:30)
  22. When the Music's Over (11:00)
avatar van musician
Deze verzamelaar is vooral zo goed, vanwege z'n samenstelling.

Eigenlijk ben ik van mening, dat dit het beste Doors album is wat ze ooit hebben uitgebracht. Ware het niet, dat de nummers eerder al op andere Doors albums hebben gestaan.
Maar het is zonder meer mijn meest gedraaide Doors album.

Nu nog wachten op de officiële cd's!

avatar van Johnny Marr
Ik heb hem al zien liggen in de winkel hoor. (Fnac, ik woon in België)

'Who Scared You' heeft me trouwens overtuigd om dit goudklompje (goldmine ) aan te schaffen. Wat een nummer zeg! Dat dit nooit op een album is verschenen... Beste band ooit.

avatar van musician
Geweldige geluidskwaliteit, mooie Elektra (platenmaatschappij) middenstuk gekopieerd op de cd. Jammer van het wat karige boekje. Wellicht zal er zijn geredeneerd dat inmiddels alles wel bekend is van en over The Doors.

Dit is geen Best of ... of Greatest Hits. Zo ontbreekt zonder enige gêne bijvoorbeeld Light my Fire en zijn er twee (destijds) nog niet uitgebrachte nummers aan toegevoegd.

Maar het is een uiterst smaakvolle, verbijsterend goed samengestelde compilatie. Met de juiste nummers in de juiste volgorde doet het namelijk eerder denken aan een ijzersterk dubbelalbum van The Doors. Iets waar ze zelf natuurlijk nooit aan zijn toegekomen.

De beste Doors LP die is gemaakt. Zou ik ooit voor de keuze worden gesteld om van elke band nog maar één cd te mogen hebben, dan is het bij The Doors deze.

rico24
Werkelijk schitterend dubbelalbum van deze legendarische band. Onlangs in perfecte staat op een rommelmarkt gekocht voor 1.50 euro. Ik heb nog nooit zoveel waar voor mijn geld gehad. Waar een mens al niet dolblij van kan worden. De muziek keuze op dit album is soms verrassend maar geeft mooi aan waar The Doors goed in waren, namelijk het maken van ongelooflijk veel mooie en tijdloze nummers. Koesteren deze plaat , dat lijkt me duidelijk.

kistenkuif
Ooit bijna gewoond in deze bluesy dubbelaar. Toen en nu dus weer sinds gister mijn enige Doors-album. Heeft inderdaad helemaal niet het karakter van een gemiddelde compilatie maar juist van een mooi opgebouwd volwaardig dubbelalbum. Ik heb niks met de frontman maar zingen kon ie en de band klopte.

avatar van nlkink
Idd een fantastisch Doors album. Aan de keus van de nummers valt te concluderen dat het album samengesteld is met veel liefde en aandacht. Rond 1979 of 1980 heb ik dit album ooit aangeschaft op twee music cassettes. Helaas heb ik deze twee cassettebandjes al lang niet meer en pas jaren later, toen ik al het materiaal op CD had, besefte ik dat er een paar nummers ontbraken die ik juist zo goed vond.
Overigens heeft het nog een fiks aantal jaren geduurd eer ik er achter kwam dat niet Jim Morrison zingt op (You Need Meat) Don't Go No Further, maar Ray Manzarek.
Eigenlijk heeft het me altijd verbaast dat dit album nooit eerder op CD is uitgebracht. Mooi dat dit alsnog is gebeurd.

avatar van Mel24
west schreef:
Deze verzamelaar is uitgegeven op Record Store Day als eerste reissue sinds 1972. Er is een Limited Edition van 5500 dubbel LP's uitgegeven, zelf heb ik nummer 5437. Alles is geremastered door Bruce Botnick van de originele master tapes en door Rhino op Amber kleurig vinyl geperst. Reden genoeg om het op LP aan te schaffen.

Ik heb nr 5230.. Zéér zeker de moeite! Zalige LP!

Mel24 schreef:
Ik heb nr 5230.. Zéér zeker de moeite! Zalige LP!

Heb deze dubbel LP ook maar besteld op Bol! Raar dat ik hier eerder overheen had gekeken. Blij dat ik nog een exemplaar kon krijgen!

avatar van Karma_To_Burn
En ook nog maar 2dehands het verzamel album 13 op de kop getikt, perfecte aanvulling op dit album omdat er geen 1 het zelfde nummer op staat!

avatar van Karma_To_Burn
Lekkere verzamelaar! Helaas heb ik niet meer het gekleurde vinyl gekregen maar de normale zwarte, ach de muziek die erop staat is natuurlijk een stuk belangrijker.
Mooie verzameling Doors songs, de bekende classics worden mooi afgewisseld met minder bekende maar daarom niet mindere Doors nummers.
De platen klinken lekker maar had bij The End tegen het einde aan het idee dat het geluid wel een beetje overstuurd was?.. Maar dat kan natuurlijk ook aan mezelf liggen.
Voor nu 4 sterren.

avatar van nlkink
Eindelijk online gescoord voor € 7,-- en wat is dit nog steeds een mooie verzamelaar. De B-kantjes Who Scared You en (You Need Meat) Don't Go No Further heb ik in geen jaren gehoord maar het is mooi dat ik ze nu weer heb want het zijn gewoon goeie nummers. Deze gaat de komende tijd mee in de auto.

Royalengineer
Ooit was dit mijn eerste kennismaking met The Doors' hun muziek; was niet meteen overwhelmed omdat ik veel te jong was om het te begrijpen of te kunnen waarderen.

In jaren tachtig dit album op de kop getikt en het ligt nu grijsgedraaid op zolder in m'n vinylcollectie.

avatar van Erwin.c
Onlangs op vinyl aangeschaft(een oudje), vreselijke geluidskwaliteit!
Had ook beter moeten weten misschien, staan te veel liedjes op....