Warren Zevon - I'll Sleep When I'm Dead (1996)

Alternatieve titel: An Anthology

Label: WEA

1. Frank and Jesse James (4:36)
  2. Hasten Down the Wind (3:00)
  3. Poor Poor Pitiful Me (3:05)
  4. I'll Sleep When I'm Dead (2:58)
  5. Carmelita (3:35)
  6. Desperados Under the Eaves (4:46)
  7. Johnny Strikes Up the Band (2:48)
  8. Roland the Headless Thompson Gunner (3:45)
  9. Excitable Boy (2:41)
  10. Werewolves of London (3:27)
  11. Accidentally Like a Martyr (3:38)
  12. Lawyers, Guns and Money (3:31)
  13. Frozen Notes (2:00)
  14. Bad Luck Streak in Dancing School (2:59)
  15. Gorilla, You're a Desperado (2:47)
  16. Play It All Night Long (3:18)
  17. Mohammed's Radio [Live Version] (4:49)
  18. Jeannie Needs a Shooter [Live Version] (4:06)
  19. The Envoy (3:12)
  20. The Hula Hula Boys (3:02)
  21. Let Nothing Come Between You (3:39)
  22. Looking for the Next Best Thing (3:38)
  23. Sentimental Hygiene (5:03)
  24. Boom Boom Mancini (4:48)
  25. Detox Mansion (3:13)
  26. Bad Karma (3:12)
  27. Reconsider Me [Single Version] (3:26)
  28. Run Straight Down (4:05)
  29. The Long Arm of the Law (3:46)
  30. Splendid Isolation (4:29)
  31. You Don't Know What Love Is (2:30)

met Mark Isham

32. Raspberry Beret (3:54)

met Hindu Love Gods

33. Suzy Lightning (4:04)
  34. Things to Do in Denver When You're Dead (2:53)
  35. Searching for a Heart (4:17)
  36. Mr. Bad Example (3:22)
  37. Roll with the Punches (2:23)
  38. The French Inhaler [Live Version] (4:21)
  39. The Indifference of Heaven [Live Version] (4:14)
  40. If You Won't Leave Me I'll Find Somebody Who WIll (0:42)
  41. Real Or Not (1:45)
  42. Seminole Bingo (3:11)
  43. Monkey Wash Donkey Rinse (3:55)
  44. Mutineer (3:17)
avatar van LucM
Deze compilatie heb ik toevallig op de kop kunnen tikken en is ten zeerste aan te raden indien je nog niets van Warren Zevon hebt.
De meest volledige compilatie met ijzersterke songs die je nog vaak wilt beluisteren met vaak cynische teksten en warme stem. Jammer genoeg nooit het verdiende succes behaald.
Werewolves of London werd nadien door Kid Rock bewerkt in All Summer Long.

avatar van musicfriek
Deze verzamelaar is de mooiste die er is van Warren Zevon volgens mij. Heel erg compleet. Ik hoop dat ik deze nog ergens kan aanschaffen, want dit is toch wel een echte must-have!

avatar van LucM
Bij bol.com kun je ze tegen een lage prijs bestellen, ze werd vorig jaar heruitgebracht. Geremasterd en met fraai boekwerk inclusief de songteksten. Overigens werden ook de meeste reguliere albums van Warren Zevon heruitgegeven (met bonustracks).

Father McKenzie
musicfriek schreef:

Ik heb hem niet.... maar ik heb wèl al zijn reguliere platen, dus zal ik niet veel missen, zeker?

Maar het is abslouut waar, dit is de mooiste verzamelaar, maar Warren's platen zijn echt allemaal de moeite.

avatar van musicfriek
Meer een must-have voor mensen die nog niet zoveel van Warren Zevon hebben. Ik heb slechts 1 album van hem en deze verzamelaar is voor mij en velen een uitkomst

Father McKenzie
musicfriek schreef:

Dat begrijp ik.... wèdden dat als je echt "into Zevon" geraakt, dat je dan uiteindelijk toch gaat voor de meeste of al zijn reguliere platen...? Zoveel zijn dat er niet en je vindt ze makkelijk midprice, tegenwoordig...

avatar van LucM
Misschien dat ik ook voor zijn reguliere albums ga maar als ik deze prachtige box toevallig tegen een lage prijs vind, kan ik dat natuurlijk niet laten liggen!

avatar van drezic
Hey waarom staat keep me in you heart niet op dit album?

edit: ik zie het al, niet goed naar het jaartal gekeken

beaster1256
ja een prachtige verzameling maar ook ik heb al zijn albums dus ik schiet er niks mee op , op transverse city na , die heb ik in een dulle bui de vuilbak ingekieperd !

Antonio
LucM schreef:

Heb deze maanden geleden besteld (ergens in het laatste kwartaal van 2009) bij Bol en pas vorige week lag hij op de deurmat

Gelukkig is het lange wachten goedgemaakt door deze fijne dubbelaar, met daarop een aantal muzikale parels.

Uitschieters zijn voor mij persoonlijk: Frank And Jesse James, alle 6 nummers van Excitable Boy, Play It All Night Long, Mohammed's Radio, Jeannie Needs A Shooter, Sentimental Hygiene, Boom Boom Mancini, Splendid Isolation en het fenomenaal goede The Indifference Of Heaven

kuifenco
Als je dit vurrukkullukke cd-boxje nog weet te traceren dan moet je toeslaan. Behalve het debuut zijn al zijn albums overigens goed tot uitmuntend. Vijf ervan zijn voor geen geld gebundeld verkrijgbaar. Klassemuziek van de Westcoast met de crème de la crème van sessiemuzikanten als begeleiders. Vlijmscherpe teksten. Ironisch, cynisch, nooit bitter. Eén van mijn grote helden. Fuckin'hell...! is de krachtterm die hier past!