Ottoboy the Oneman Thrashband - Down with the Upbeat (2007)

Label: Silvox

10. All I Wanna Know
  11. Never Saw Her Face
  12. Hey Stinky
avatar van JoopKonraad
Op zijn tweede album laat Ottoboy een voller, meer volwassen en tegelijkertijd net zo kaal geluid horen. Hoewel de productie galanter en overvloedig is in vergelijking met zijn eerste mini-album Raw Und Primitive, is ook hier de muziek teruggebracht tot zijn essentie. Een rauwe beat, een knersende gitaar en een aanstekelijk ritme. Op veel momenten is Ottoboy dankzij zijn diamanten oprechtheid veel interessanter dan de White Stripes. Er staat geen noot teveel op deze plaat en de blues die hij laat horen kan zo in een vitrinekasje ter voorbeeld voor alles wat mag volgen. Geweldige plaat heerschap Ottoboy!