Shackleton - Three EPs (2009)

Electronic
Label: Perlon

1. (No More) Negative Thoughts (8:57)
  2. Let Go (6:30)
  3. It's Time for Love (6:11)
  4. Mountains of Ashes (7:23)
  5. There's a Slow Train Coming (5:56)
  6. Moon Over Joseph's Burial (8:35)
  7. Asha in the Tabernacle (8:18)
  8. Trembling Leaf (6:09)
  9. Something Has Got to Give (6:25)
avatar van dj maus
Toch niet het meesterwerk waar ik op gehoopt had, na zijn waanzinnige live-set op Incubate.

Dáár gooide hij alles in de mixer tot een complex geheel.

Hier klinkt het alsof we de losse onderdeeltjes krijgen en dan zelf de boel maar door elkaar moeten smijten. Maar dat is helaas lang niet zo opwindend, lang niet zo opzwepend.

Ook het duistere, ambiente aspect, dat zijn remixen voor Moderat (Rusty Nails) en Villalobos (Minimoonstar) zo geweldig maakte, mis ik hier een beetje. (Wat ermee te maken kan hebben dat hij door minimal-label Perlon uitgebracht wordt.)

Neemt niet weg dat het - gewoon - een leuke plaat is met duistere en etnische samples, maar, nogmaals, níet de grote sprong voorwaarts die ik voelde aankomen.

tuktak
gewoon een leuke plaat vind ik te weinig eer hiervoor.
dit is zeker niet een gewone plaat als veel anderen. productioneel supersterk, erg diep en kwa sound niet echt met andere dingen te vergelijken. de ambientsound komt er juist heel goed uit op deze plaat vind ik. met name in de vorm van tracks waarin op het eerste gezicht weinig gebeurd, en langzaam uitmonden tot ware trips.
absoluut een plaat die je vaker moet beluisteren om er in te kunnen geraken. mountains of ashes! geweldig nummer.

avatar van T.O.
Blijft toch wel behoorlijk achter bij zijn 12" werk vind ik. Na een aantal luisterbeurten ontdek ik er nog steeds niet heel veel in, afgezien van zijn gebruikelijke goeie productie en percussie.