Stone the Crows - Stone the Crows (1970)

Label: Polydor

1. The Touch of Your Loving Hand (6:01)
  2. Raining in Your Heart (5:05)
  3. Blind Man (5:09)
  4. Fool on the Hill (4:06)
  5. I Saw America (17:20)
avatar van lebowski
Fijne ontdekking, een van die bandjes uit de jaren zeventig that had everything going for them: zelfde management als Led Zeppelin, laaiende kritieken, een fantastische livereputatie. Toch zijn ze nooit doorgebroken.
Stone the Crows was een Schotse (jaja) bluesrockformatie die het momentum verloor nadat hun supergitarist Les Harvey (broer van Alex Harvey) in 1972 op het podium werd geëlektrocuteerd. Zangeres was de bleke Schotse Margie Bell, die zomaar het zusje van Janis Joplin kan zijn. Wat een fantastische stem!

Een lekker bluesje

Het moet wel je genre zijn, maar fijn is het.

avatar van Droombolus
Ze openden het Kralingen festival in 1970 en ik was niet echt onder de indruk. Op de een of andere manier kregen ze nooit het juiste repertoire bijelkaar om hun gigantiese talenten ten volle te etaleren. Ik heb ook nog 2 bootlegs met BBC opnames van ze die wel lekker zijn maar ook hèt weer net niet hebben.........

Maggie ( 2 g's vriend lebowski ) Bell zong Every Picture Tells A Story samen met Rod the Mod en bassist/zanger James Dewar kon zijn ei niet kwijt achter het vrouwelijke zang-kanon en vertrok al vrij snel naar Robin Trower's band waar hij wèl kon zingen .....

avatar van lebowski
Droombolus schreef:
Maggie ( 2 g's vriend lebowski)

Je hebt natuurlijk gelijk, vind haar op de een of andere manier een typische Margie

Droombolus schreef:

Dat is nog vriendelijk uitgedrukt. Naar die BBC-opnames zit ik nu te luisteren en de muziek is bepaald wisselvallig. Big Jim Salter is ronduit fabuleus, maar oh oh wat is er veel eindeloos en doelloos gedreutelkeutel.
Ik ben dan ook niet erg onder de indruk van de talenten van deze band. De solo's gaan stuk voor stuk binnen de halve minuut vervelen.
Maggie Bell is natuurlijk fantastisch. Maar dat is niet genoeg om mij over de streep te trekken, bv. omdat ze een solo-album met Jimmy Page heeft ingezongen. Dat is andere koek.

Maggie Bell - Suicide Sal (1975)

Want dit is beter dan wat Led Zep rond die tijd uitbracht.

avatar van Mssr Renard
Supergaaf debuut van deze band met twee leadzangers (Dewar en Bell). Goede songs, goede instrumentatie, fijne sfeer. Gewoo weg allemaal heel erg goed.