Kryptic Minds - One of Us (2009)

Electronic
Label: Swamp 81

1. Intro (0:55)
  2. One of Us (6:09)
  3. Generation Dub (6:31)
  4. Stepping Stone (6:50)
  5. Something to Nothing (2:07)
  6. Six Degrees (5:51)
  7. Three Views of a Secret (4:55)
  8. Secure Lost (6:05)
  9. Dissolved (6:10)
  10. Chosen Few (5:47)
  11. Organic (6:41)
  12. Distant Dawn (4:17)
avatar van neyonn
Blijkbaar krijgt dit album hier en daar zeer lovende kritieken (ik heb Kryptic Minds pas vandaag 'ontdekt' eigenlijk) dus moet ik het wel eens uitproberen.
Laten we hopen dat mijn initiele vooroordelen op basis van de cd cover en Six Degrees -respectievelijk Flying Lotus en Burial ripoff - helemaal de grond in geboord worden door de kwaliteit van deze plaat

elw
Platenhoes lijkt inderdaad erg veel op LA van Flying Lotus. Zeker geen verkeerde plaat, meer de wat tragere variant van dubstep. Denk aan Burial en Clubroot.

avatar van toris
Niet mee eens. Het is inderdaad niet te vergelijken met een artiest als Rusko oid, maar ook zeker niet met Burial of Clubroot. Deze muziek is veel duisterder (iets wat mij wel aanspreekt). One of Us, Six Degrees en Dissolved zijn mijn favorieten maar het gehele album bevalt me uitstekend.

avatar van orbit
Zeker een lekkere plaat die furieus en lekker onderhuids evil begint met One Of Us, de beste track op deze plaat ook meteen. Daarna komen nog wel wat lekkere tracks die laveren tussen klassieke dubstep en het meer duisterder werk. Maar echt aardverschroeiend wordt het nergens, het blijft redelijk beschaafd klinken allemaal met soms iets teveel oosterse sausjes die over tracks heen worden gegoten en het daardoor iets teveel op elkaar gaat lijken soms. Ik zet hem op ongeveer hetzelfde niveau als de opvolger hiervan die wat meer wobble heeft, maar waar dan weer vocalen op staan die ik niet altijd kan waarderen.

avatar van -SprayIt-
Organic is hier verreweg favoriet.