Santana - Shangó (1982)

Label: Columbia

1. The Nile (4:57)
  2. Hold On (4:33)
  3. Night Hunting Time (4:43)
  4. Nowhere to Run (4:02)
  5. Nueva York (5:02)
  6. Oxun (Oshûn) (4:14)
  7. Body Surfing (4:25)
  8. What Does It Take (To Win Your Love) (3:24)
  9. Let Me Inside (3:32)
  10. Warrior (4:21)
  11. Shango (1:40)
beaster1256
met dit plaatje was santana terug beter , , the nile is een mooi nummer , zo ook de single ' hold on ' we horen terug al is het maar voor een beetje meer de santana van vroeger , de sambaritme's zijn ook terug te bemerken en ook ' warrior ' vind ik en sterk nummer .

avatar van muziekhater
Echt een prima plaat dit, veel nummers hebben een catchy ritme waar je vanzelf van mee gaat bewegen. Ook lekkere instrumentals zoals we dat van Santana gewend zijn. De lage waarderingen kan ik niet helemaal begrijpen.

avatar van FunkStar
Prima album van Santana met een erg gelike sound. De single Hold On deed het in 1982 erg goed in de hitlijsten!

Let Me Inside en What Does It Take zijn andere favorieten..

avatar van Mille Vinyl
Geen slechte nummers op dit album ! Goede rocknummers doorspekt met de fantastische gitaarsound van Santana ! Rock aen Samba een heerlijke combinatie !

avatar van spinout
Een glad geproduceerde Santana plaat. De hoes is weer wel prachtig. Met Alex Ligertwood had Carlos geen geweldig expressieve zanger te pakken. Positief is uiteraard het gitaarwerk van Carlos te benoemen en het drumwerk van Graham Lear.

WPE
Okee, het is dan wel een wat gladdere plaat, maar: lekker in het gehoor liggende nummers, met een paar uitschieters. En natuurlijk het herkenbare geluid van Santana. Ik vind het een prima album

avatar van goldendream
Bij Santana val ik in herhaling: degelijk album, een aantal sterke nummers ('Warrior' als hoogtepunt), aangevuld met een aantal middelmatige songs. 3 sterren

spinout schreef:

Juist een zanger die allang zijn sporen had verdiend dus een top keuze van Carlos ( is althans mijn mening)