MENU

2Pac - R U Still Down? (Remember Me) (1997)

3,50

Label: Jive

1. Redemption (1:48)
  2. Open Fire (2:52)
  3. R U Still Down? (Remember Me) (4:07)
  4. Hellrazor (4:15)
  5. Thug Style (4:16)
  6. Where Do We Go from Here (Interlude) (4:31)
  7. I Wonder If Heaven Got a Ghetto (4:21)
  8. Nothing to Lose (3:39)
  9. I'm Gettin Money (3:32)
  10. Lie to Kick It (3:39)
  11. Fuck All Y'all (4:32)
  12. Let Them Thangs Go (3:33)
  13. Definition of a Thug Nigga (4:09)
  14. Ready 4 Whatever (4:05)
  15. When I Get Free (4:46)
  16. Hold on Be Strong (4:11)
  17. I'm Losin It (3:55)
  18. Fake Ass Bitches (3:10)
  19. Do for Love (4:42)

met Eric Williams
  20. Enemies with Me (4:15)
  21. Nothin' But Love (4:29)
  22. 16 on Death Row (5:42)
  23. I Wonder If Heaven Got a Ghetto [Hip-Hop Version] (4:40)
  24. When I Get Free II (3:22)
  25. Black Starry Night (Interlude) (0:48)
  26. Only Fear of Death (5:09)

avatar van Game
geplaatst op 2 februari 2010, 18:46 uur, permalink
Phat Weasel schreef:
Game schreef:

Are you kidding me...? Wat een poppy klotebeat man =/ En een killer als Thug Style vind je dan te snel ééntonig. Bizar dude, for real.

Ik vind het een heerlijke beat, maar ik vind het nog heerlijker hoe 2Pac rapt. De hele sfeer in dat nummer vind ik gewoon tof.

Overigens luister ik 2Pac bijna nooit voor de producties.

"I'm livin' raw 'til they bury me, don't worry me
I'm hiiigh living like I ain't afraid to die"

avatar van Phat Weasel
geplaatst op 25 februari 2010, 17:36 uur, permalink
Game schreef:
Overigens luister ik 2Pac bijna nooit voor de producties.

Ok, dan begrijp'k je uiteraard volledig. Dan begrijp je mij ook als'k zeg dat'k producties wel degelijk enorm belangrijk vind in een nummer, en dat'k het net daarom zonde vind dat Pac z'n lyrics vergezeld gaan van enkele vreemde creaties, toch...? 'k Vind het helemaal niet erg als een mc minder diepe teksten spuugt, zolang het maar op een dope beat is en ze er lekker op flowen weetjewel, street level van the beatnuts bijvoorbeeld.

Pac spit negen op de tien wel lekkere shizzle maar vaak verneukt de beat voor mij het hele nummer, doodzonde vind'k dat dan ;[

geplaatst op 3 maart 2010, 20:39 uur, permalink
Social_Mask schreef:
Hier en daar hoor je wel een "verzwaarde" stem. Klinkt best vet, voor een tijdje. Album kent wel een aantal geweldig sterke nummers. Ook wat mindere, en dan met name de nrs met die "verzwaarde" stem.

Die stem gebruikte pac ook op z'n eerste 2 albums

avatar van KILLERBEE99
geplaatst op 9 april 2010, 21:01 uur, permalink
Dit is denk ik wel het beste album van na zijn dood, geen remixes, gewoon OG's! Net zoals ik het wil

Staan heel veel super nummers op, gewoon een heel vet album :]

De Schaafkaas
geplaatst op 20 april 2010, 12:28 uur, permalink
KILLERBEE99 schreef:

Staan heel veel super nummers op, gewoon een heel vet album :]

Dit zijn, voor een deel tenminste, zeker geen originele tracks. De tracks die geproduceerd zijn door We Got Kidz sowieso niet.

De lyrics zijn stuk voor stuk origineel, daar twijfel ik niet aan. Een nummer als Nothin' to Lose en R U Still Down? is ook gewoon geproduceerd in samenwerking met 2Pac, dat hoor je gewoon.

Maar tracks als Fuck All Y'all en When I Get Free zijn ronduit zwak, productioneel gezien. Dit soort nummers had 2Pac nooit uitgebracht.

avatar van KILLERBEE99
geplaatst op 20 april 2010, 15:25 uur, permalink
De Schaafkaas schreef:
KILLERBEE99 schreef:

Hmm nu dat je het zegt jah, ik heb nummers van dit album ook OG op bootlegs zoals OG Remasters en Evolution: The Definitive Collection... Is me niet echt opgevallen, want deze remixes zijn gewoon heel mooi... Maar echt OG zijn ze denk ik toch beter... Vind dit nog steeds 2Pac's beste album na zijn dood (op The 7 Day Theorie na)...

Fuck All Y'all vind ik altijd wel een mooi nummer, tekst en beat.

De Schaafkaas
geplaatst op 27 december 2010, 19:28 uur, permalink
Ba ba ba bang bang nigga it's a stick up dee
Turn the kick up I'm ready to rip the shit up G

Kippenvel wanneer dit stukje in Let Them Thangs Go voorbij komt.

_O_

avatar van Raul
geplaatst op 25 januari 2011, 23:13 uur, permalink
Game schreef:
Bij nader inzien vind ik dit niet het beste album van 2Pac na zijn dood. Toch nog ruim 4 sterren, omdat het zeker niet slecht is.

Welke is dan je favoriet? Mijne blijft R U Still Down?

Weasel, Nothing to Lose is ook naar mijn mening de beste track van dit album, de beat vind ik ook lekker
Thug Style is ook goed though

avatar van Mercy

geplaatst op 14 november 2011, 19:08 uur, permalink
Max Payne schreef:
Do For Love, het allermooiste nr van 2Pac en dat ik het mooi kan vinden zegt al genoeg

True!!!

avatar van Illmaticly Ill
geplaatst op 7 juni 2012, 17:32 uur, permalink
Do for love _O_

geplaatst op 3 oktober 2013, 11:49 uur, permalink
Vermakelijk album. Helaas, niet hoe 2Pac het gewild zou hebben. Een aantal originele tracks en merendeels acapella's op beats van niet 2Pac gerelateerde producers.
Hellrazor tekst is erg sterk.

avatar van Oortrommel
geplaatst op 20 september 2014, 17:11 uur, permalink
Vandaag weer eens gedraaid en het valt me weer op dat dit een bij elkaar geraapt zooitje leftovers is uit de periode '92 - '96. Je hoort bij de meeste nummers exact op welk album ze hadden kunnen staan, en ook waarom de keuze uiteindelijk negatief heeft uitgepakt voor die tracks. En toch is het een aardig plaatje, puur om de 2Pac-sfeer die overheerst. Als MC heb ik hem altijd enorm beperkt gevonden (o.a. het 'verlengen' van woorden om het in de tekst te passen...), maar hij was één van de besten als het aankomt op het overbrengen van emotie en sfeer.