Sefyu - Suis-Je le Gardien de Mon Frère? (2008)

Frankrijk
Label: Because

1. Intro: Sans Plomb 93 (4:42)
  2. Suis-Je le Gardien de Mon Frère (4:39)
  3. Molotov 4 (4:02)
  4. Le Journal (5:05)
  5. 3ème Guerre (4:57)
  6. Plus (3:59)
  7. My Life (4:49)

met Jessica Celious

8. Seine Saint-Denis Style: Nouvelle Serie (3:12)

met Joey Starr

9. Au Pays du Zehef (4:10)
  10. C Pas Parce Que (4:17)
  11. Attitude (4:27)

met Kuamen, Suzax en Baba

12. Sac de Bonbons (5:06)
  13. Fait Divers 2 (6:28)

16. Vis Ma Vie (5:57)

met Sana

17. Zero (4:21)
avatar van GijsV
Ik ontdekte Sefyu door Tfoe van Salah Edin. Ben vervolgens maar eens gaan zoeken naar wat muziek van hem. Ondanks dat ik het niet kan verstaan vind ik het toch goede muziek. Sefyu heeft een hele vette stem en de beats zijn hard. Beste nummer van het album vind ik Molotov 4. Zeker aan te raden aan hiphop liefhebbers!

avatar van GijsV
Alleen het album heeft niet echt een houdbaarheidsdatum aangezien je er niks van verstaat. Maar blijft wel hard.

Ik kocht het album in 2008 op aanraden van een collega. In tegenstelling tot het argument van GijsV, vind ik dat het album geen houdsbaarheidsdatum heeft (ik neem aan dat jij dat wel vond) zodra je de taal wel kan verstaan.

De rapper heeft sterke maatschappijkritische tracks afgewisselt met luchtigere nummers.. hij bezit goede instrumentals en heeft scherpe teksten, waardoor hij met zijn grauwe donkere stijl (hij blijft trouw aan zijn oudere werk) toch de commerciele radiostations en tv-zenders heeft weten te raken. De bijdrage van JoeyStarr (voormalig lid van NTM) is ook aangenaam. 4,5 sterren voor dit album.