Arno - Ratata (1990)

Belgiƫ
Label: Virgin

1. Lonesome Zorro (3:43)
  2. Dance Till You Drop (3:16)
  3. Mon Sissoyen (2:52)
  4. Ratata (3:45)
  5. I've Done My Best (3:51)
  6. Whoop That Thing (3:37)
  7. Marie Tu M'As (Marie Thumas) (3:12)
  8. I'm Not There (3:34)
  9. I Can't Stand It (3:37)
  10. Music Is the Dope (3:52)
EVANSHEWSON
Prachtplaat is dit! Het subliem schuifelende Lonesome Zorro, onmiddellijk gevolgd door topper Dance till you drop, het lekkere Mon Sissoyen, het zéér aparte Ratata, het verplichte Franse chanson met de woordspeling op conservendozen, Marie Tu M'as (dit moeten zelfs Nederlanders begrijpen!), het meezingfeestnummer Music is the Dope en vooral, vooral het beste nummer van de plaat :

WHOOP THAT THING (lijkt me érg dubbelzinnig en sexueel geladen)

mààr het FUNKT als de beesten !

Superalbum, wordt bij mij enkel nog overtroffen door French Bazaar van wat jaren later!

4.5 sterren dus voor mij! Asjikkidee ! ****1/2

avatar van freddze
I sing this song for the Ayatolah,
the Pope, the Queen and the IRA,
Israel and the PLO
Oh Lord, forgive them all their jokes!

avatar van LucM
Prachtig en gevarieerd album van Arno, beslist één van de grootsten in België. "Lonesome Zorro" is een prima opener, "Whoop That Thing" en "Marie Tu M'as" vind ik ook leuk en grappig.

avatar van kapiteingilo
Ik blijf dit na meer dan 30 jaar nog altijd een geweldig album vinden. Niet voor niets is hij onze Vlaamse en bij uitbreiding Belgische trots. Hier en daar nog restanten van de TC Matic periode te horen. Arno keeps on rocking - voor mij allemaal goede nummers - heel moeilijk om het beste nummer eruit te kiezen - als het dan toch moet: Dance till you drop - voor mij 4 sterren album!