Franco Battiato - L'imboscata (1996)

Italië
Label: Polygram

1. Di Passaggio (3:39)

met Antonella Ruggiero en Manilo Sgalambro

2. Strani Giorni (3:59)

met Nicola Walker Smith

3. La Cura (4:03)
  4. ...Ein Tag aus dem Leben des Kleinen Johannes (3:48)

met Giovanni Lindo Ferretti, Peter Bischof en Peter Risavy

5. Amata Solitudine (4:06)
  6. Splendide Previsioni (3:53)

met Antonella Ruggiero, Benedict Fenner, Nicola Walker Smith en Ursula

7. Ecco Com'è Che Va Il Mondo (4:23)
  8. Segunda-feira (4:00)
  9. Memorie Di Giulia (3:18)
  10. Serial Killer (4:10)
avatar van Roxy6
Op dit album van de grote meester staat het wonderschone La Cura, zo meeslepend en ontroerend kan muziek zijn....

Ik zit al een tijdje in mijn Italië-bubbel en Battiato neemt daar een grote plek in.

La Cura behoort tot mijn lievelingsnummers van de man, maar het album waarop dit te vinden is kende ik nog niet dus daar moest verandering in komen.

Zoals met al zijn albums welke ik ken: Franco is geen begenadigd zanger, maar weet wel een bepaalde emotie over te brengen en zijn composities zitten geweldig in elkaar. Het is op dit album niet anders.
Hier wat meer nadruk op rock (de gitaren zijn wat prominenter aanwezig).

Mijn puntje van kritiek blijft toch ook hier staan: beter niet in het Engels zingen....