Rob van de Wouw - Tunnelvision (2009)

Jazz / Electronic

7. Common Ground (4:26)
  8. Keep It Coming (4:29)
  9. Cosmic Hangout (3:46)
  10. Time Out (1:13)
  11. Filthy Fingers (4:19)
  12. Quiet Kenny's Return (4:51)
  13. M80 Kickflip (2:41)
  14. Sneakin' Out (0:43)
avatar van thelion
's Neerlands beste trompetist Eric Vloeimans heeft er een gedegen concurent bij in de persoon van Rob van de Wouw.

Waar Eric Vloeimans het voornamelijk bij "traditionele" Jazz houdt experimenteerd Rob van der Wouw er op dit album lekker op los, dat is ook niet geheel verwonderlijk als je met Mark de Clive-Lowe (bekend uit de Britse Nu-Jazz / Broken Beats -scene) in zee gaat natuurlijk.

Dit album staat bol van de electronische beats, synthesizers en effecten, maar natuurlijk is de trompet de basis van dit alles. Met de vocale gast bijdragen van Ivar Vermeulen en Sharlene Hector is ook helemaal niets mis en zij geven dit album ook nog een Soul / Pop lading mee.

Rob van der Wouw geeft met dit album zijn visitekaartje af en is zeker iemand waarvan we in de toekomst nog meer van gaan horen.