Dan Geesin - Kan door Huid Heen (2009)

Alternatieve titel: Can Go Through Skin

1 stem

Score
Label: Atik

1. Title Music (1:40)
  2. Goats en Geiten (0:52)
  3. Dust (3:21)
  15. Big Bottom (1:35)
  16. Popodum (1:40)
  17. Opruimen (0:52)
neo
Bijzonder score van Dan Geesin. Hij componeerde eerder al de muziek van de korte films van Esther Rots.

Naast de muziek was hij ook verantwoordelijk voor het sound design van de film. Zowel op de cd als in de film laten deze twee zich niet zo gemakkelijk scheiden. Er is zowel een mooi thema gecomponeerd voor een geprepareerde piano alsmede allerlei vreemde tikjes en geluiden. De muziek en sound design dragen in de film sterk bij aan het vervreemdende gevoel van de vrouw. Op cd roept het dit praktisch niet meer op, maar is toch een erg boeiende luisterervaring. Dat komt vooral door, zoals al eerder vermeld, de interessante geluiden én instrumenten (zoals een balloon drum). Sterke tracks zijn vooral die met het lichtvoetige piano thema en de door merg en been gaande zware song ´When´. Deze laatste kent een mooie compositie voor een sobere piano met de troosteloze stem van Charlie Dee.

Zie ook mijn gesprek/artikel met de componist: link