The Irrepressibles - Mirror Mirror (2010)

Label: V2

1. My Friend Jo (2:18)
  2. I'll Maybe Let You (4:14)
  3. In Your Eyes (3:44)
  4. Anvil (3:28)
  5. Forget the Past (4:30)
  6. Knife Song (3:05)
  7. My Witness (3:58)
  8. Nuclear Skies (4:43)
  9. Splish! Splash! Sploo! (3:22)
  10. The Tide (4:58)
  11. Transition Instrumental (2:16)
  12. In This Shirt (5:35)
Ik snap trouwens wel dat veel mensen dit een 'love or hate' plaatje vinden.
In This Shirt is natuurlijk wel het hoogtepunt van het album.

Er is onlangs een niet officiële clip van dat nummer verschenen waar de band zelf ook helemaal enthousiast van werd: klik

prachtig lied....makes me cry.zo triestig én tegelijk zo warm!!

sanquin
na de performance van gisteren tijdens 'de Nachten' in Antwerpen weet ik het zeker...dit is een ensemble om nooit meer te vergeten. Het leek soms net of de complete show voor mij alleen werd opgevoerd.

Gaaf te horen sanquin: doordat ik niet naar deze band ben gegaan tijdens Motel Mozaique zijn ze op dit moment mijn nummer 1 act die ik graag live wil zien. Het is te hopen dat dit binnenkort nog gaat gebeuren daar ze aan een nieuw album gaan werken.
Hoe dan ook is dit voor mij ook de beste ontdekking sinds jaren (Antony is denk ik de laatste geweest die zoveel impact op mij heeft gehad).

avatar van -SprayIt-
Voor mij is dit het album van 2010.

-SprayIt- schreef:
Voor mij is dit het album van 2010.

Kan ik alleen maar dit doen:

avatar van El Ninjo
Met dank aan aERo dit album vanochtend voor het eerst beluisterd, heb het inmiddels 3 draaibeurten gegeven en ik ben er nog steeds niet helemaal uit.
Ik kan me wel vinden in het commentaar van Koenr...bij vlagen erg mooi (heel erg mooi zelfs) maar het album kan mij ook niet over de gehele lengte boeien. Misschien dat het nog even duurt voor het kwartje gaat vallen, bij Antony - de vergelijking is al vaker gemaakt hier - duurde het ook even voor ik om was.
Het verschil zit 'm denk ik 2 dingen, persoonlijk hou ik denk ik zowiezo al wat meer van het ingetogenere van Antony ipv deze uitbundige theatrale muziek (alhoewel me dat op zich zeker niet tegenstaat) maar het grootste verschil zit bij mij toch in de beleving van de zang. Daar waar ik door de zang van Antony wel geraakt wordt (dat is zo puur, dat komt echt uit het diepst van z'n ziel) is dat hier bij mij althans niet altijd het geval.

In This Shirt is voor mij ook wel het absolute hoogtepunt van het album, wat een fantastisch nummer

Ik houd het vooralsnog op een veilige 3,5* maar er is ruimte naar boven

El Ninjo schreef:

Niet voor niets heb ik die genomineerd voor de MuMe-ladder. Hopelijk gaan meer mensen het ontdekken daardoor

Voor mij de plaat van het jaar (delend met Marc Almond en Revere): ik krijg er geen genoeg van en telkens als ik het draai heb ik die superenthousiaste beleving van de eerste keer en dat is maar voor een heel klein aantal albums geldig. Een terechte 5* dus van mijn kant.

avatar van o0.
o0.
aERodynamIC schreef:

Ja zeg! stuitte daar ook net op vind het een ontzettend prachtige clip.

hier met wat beter geluid

Let wel: dit is de originele clip (nog behorend tot From the Circus to the Sea uit 2008.
De band zelf is ook helemaal weg van deze nieuwe clip en promoot het waar ze maar kunnen.
Het doet me een beetje aan het werk van Erwin Olaf denken.

avatar van o0.
o0.
inderdaad, en die originele clip is ook al zo mooi!
de film kun je hier bekijken

Prachtige film trouwens (je zou de link ook bij het betreffende album zelf kunnen plaatsen: ik zal het nu doen).

avatar van muziekobsessie
toch gek, heb de cd gekocht en er staat bij mij 2009 op??? dus eigenlijk foute top10 gemaakt.

Waarom is dat gek? De cd was op internet eind 2009 al te vinden maar de release van het album was toch echt in januari 2010. Dat gebeurt zo vaak.
Ik maak het zelfs wel eens mee dat een cd in maart gereleased wordt en waar dan toch het jaartal van daarvoor te lezen staat.
Je hebt dus helemaal geen foute top 10 gemaakt. Pas in januari 2010 was dit album officieel te koop (tenzij jij zelf pindakaasversies hanteert, dan is het december 2009)

Overigens duiken ze snel de studio in voor het vervolg. Misschien kan één van jullie er wel op verschijnen

The Irrepressibles are looking for one male bass and one male counter tenor singer for the next album and international touring. Contact [email protected]

Ace
Ik heb dit album nu een paar keer geluisterd en op een paar nummers na, word ik er knap zenuwachtig van. De vergelijking met Antony stemde me hoopvol, maar buiten de hoge aparte stem, ontgaat de vergelijking me verder volledig.

avatar van Gründafjørdøhur
Hey, is deze band nou vanavond live te zien op Nederland 2?

ja..

Ik kijk het nu net en damn! wat een mooie muziek.
Is dit album ook zo minimalistisch, tenminste uh ja als iemand begrijpt wat ik bedoel?

avatar van Nestul
Ik heb me verder nog niet gewaagd aan dit album, maar kolere, wat is In This Shirt een fantastisch nummer. Binnenkort het gehele album maar eens ontdekken.

avatar van Emile93
Het album doet me niet zo veel. In this shirt is wel erg mooi met een hele speciale tekst!

In This Shirt gisterenavond in Leuven:

YouTube - The irrepressibles - In this shirt

avatar van Bardt1980
Deze live uitvoering van In This Shirt is toch ook werkelijk adembenemend om naar te kijken

YouTube - IN THIS SHIRT

Dat theatrale is er anno nu helemaal van af. Eigenlijk best jammer maar toen ik het Jamie vroeg maakte hij duidelijk dat dat geweest is.

avatar van Bardt1980
Inderdaad, eigenlijk heeft de band het muziekaal gezien niet nodig. Maar dat theatrale maakt het optreden toch een stuk intenser en is daarmee toch wel een toegevoegde waarde.

Ik las dit net op facebook:
Röyksopp will be giving 'Running To The Sea' a full worldwide release following its no.1 chart success in Norway! The release will come with remixes and a brand new B-Side - 'Something In My Heart', with vocals by Jamie from The Irrepressibles... More to come soon

Ben benieuwd!

Er is al eerder een goede samenwerking geweest dus ben benieuwd!

-SprayIt- schreef:
Ik las dit net op facebook:

Ben benieuwd!

Et voila: YouTube - Röyksopp - Something In My Heart (feat. Jamie Irrepressible)

Yes! Klinkt goed. Toch?

Absoluut en ze gaan meer samenwerken dus wie weet wat dat gaat brengen in de toekomst.

sanquin
aERodynamIC schreef: