Motoi Sakuraba - Varukiri Purofairu (1999)

1 stem

Japan
Score
Label: First Smile

1. Into a World Becoming Impure ~ the Neverending Cycle of Reincarnation (5:05)
  2. Requiem of Predicament (5:26)
  3. Hopeless Resolution (4:33)
  4. Nigh to the Twilight of Everything ~ Prosperity's Compensation (4:46)
  5. The 'Unfinished Battle with God' Syndrome (3:57)
  6. That Guy's Name Is Fear (5:11)
  7. Epic Tale of a Holy Death (3:25)
  8. At the Bottom of Hell Is Distortion (4:28)
  9. Fragments of the Heart (5:22)
  10. To the Last Drop of My Blood ~ Recurrent Shudders (5:40)
  11. Valhalla (5:40)
  12. Like Becoming Accustomed to Happiness (5:12)
neo
Sakuraba is inwezen hetgeen wat Kenji Kawai van de games is, tenminste in mijn opzicht. Star Ocean is intrigerend, Vakuriki is wellicht zijn sterkste werk. Het is avontuurlijk, het is donker, het is mooi. Enkel en alleen met synths gecomponeerd, maar het bewijs dat dat ook vaak goed kan is hier. Zijn stijl bevat veel overbekende zaken die zijn carriere kenmerken; de fluit melodieen (met een regelmatig trillend gebruik) , het gebruikte koor en daarbij horende bellen, grandioze harmonische stukken, klassieke inslag. Enkele malen zijn stukken voorbij gekomen in concerten van hem. Deze uitgaven betreft overigens slechts een klein gedeelte van de score (er is namelijk een 2cd ooit uitgegeven!) 4.5 sterren