Midnight Oil - Head Injuries (1979)

Australiƫ
Label: CBS

1. Cold Cold Change (3:27)
  2. Section 5 (Bus to Bondi) (3:00)
  3. Naked Flame (3:28)
  4. Back on the Borderline (3:08)
  5. Koala Sprint (5:10)
  6. No Reaction (2:57)
  7. Stand in Line (4:48)
  8. Profiteers (3:45)
  9. Is It Now? (4:21)
avatar van timhardt
Archielelijke hoes, maar toch een van de beste studioplaten van MO.

avatar van vigil
Een bedenkelijk gemiddelde voor deze best wel aardige plaat uit hun begintijd. Ze hebben hun sound nog niet echt gevonden en Peter Garrett weet nog niet dat hij z'n best moet doen om een qua stemgeluid een beetje in de richting van Mick Jagger te komen. Het is vooral postpunk wat hier de klok slaat. Het lied wat het dichtst bij het bekende geluid van de band in de buurt komt is No Reaction (hoor ik daar een mondharmonica?).

avatar van vinejo
Wat gedateerde muziek vandaag toch.

Een enigszins gedateerd album, maar wat geeft het. Het plezier in het muziek maken en de energie druipt er vanaf. Gewoon een energiek album met korte en pakkende songs. het luistert allemaal lekker weg. de invloed van punk is net als op de 1e plaat nog goed hoorbaar en nooit ver weg. Met deze plaat vestigde Midnight Oil in één keer haar naam in eigen land, want deze plaat kwam in Australië vanuit het niets op nummer 1 in de lp charts.