Jill Johnson - Music Row (2007)

Zweden
Country
Label: Lionheart

1. Rhythm Guitar (3:20)
  2. Jolene (3:30)
  3. Why'd You Come in Here Looking Like That (2:42)

met Nina Persson

4. Angel of the Morning (3:57)
  5. Papa Come Quick (3:10)
  6. Mama He's Crazy (3:22)
  7. Tumblin' Dice (3:38)

met Kim Carnes

8. You're No Good (3:44)
  9. Why Not Me (4:06)
  10. Life in the Fast Lane (4:39)
  11. You Don't Have to Say You Love Me (4:16)
  12. Need Your Love So Bad (4:32)
  13. To Know Him Is to Love Him (3:57)

met Lisa Miskovsky

14. Angel from Montgomery (6:07)
avatar van Emile93
Echt een SUPERALBUM!!!!!!!! 5 Sterren!!!!!!!

avatar van Emile93
Music Row was in Zweden het 2e album van Jill Johnson dat een Platinum status wist te bereiken. Het is in Nashville opgenomen en is een echt Country/pop album, de stijl die Jill het liefste zingt.
Dit 8e album van Jill wist een 2e plaats in de albumcharts van Zweden te bereiken.

Het album is een coveralbum. De titel van het album verwijst naar een gebied in Nashville.

1. Rhythm Guitar.
Lekkere opener. De basgitaar is erg lekker in dit nummer en Jill's stem is prima in dit nummer.

2. Jolene
Jolene is natuurlijk een wereldberoemd nummer van Dolly Parton. Het is erg gevaarlijk zo'n nummer te coveren. Natuurlijk is het arrangement flink aangepakt in Jill's versie, maar dat maakt het wel prettiger om naar te luisteren (het origineel van Dolly vind ik 3x niks). Jill's stem is ook veel warmer en maakt het nummer daardoor een stuk beter. Desalniettemin zal Jolene nooit mijn lievelingsliedje worden.

3. Why'd You Come in Here Looking Like That (ft. Nina Persson).
Nina Persson is best bekend figuur in de muziekwereld van Zweden (eerst als deel van de band A Camp en ook solo).
Why'd you come in here looking like that is een cover van Dolly Parton, maar het is een zeer geslaagde samenwerking en klinkt heerlijk.

4. Angel of The Morning
Dit is natuurlijk wel een cover (van Juice Newton). Maar ook dit nummer vind ik prettiger dan het origineel. Jill's stem is gewoon heel geschikt voor dit stem en Jill heeft een hele warme stem, die mij telkens weer weet te raken.

5. Papa Come Quick
Dit vind ik een heerlijk countrynummer. Lekkere cover van Bonnie Raitt.

6. Mama he's Crazy
Dit is een cover van The Judds. Het nummer van The Judds is lief countrynummer, maar de versie van Jill is warmer en geloofwaardiger. Prachtige cover en veel mooier dan het origineel. Dit is een van mijn favorieten van dit album.

7. Tumblin' Dice (ft. Kim Carnes).
Tumbling Dice is een cover van The Rolling Stones. Het origineel is heel lekker, maar ook de versie van Jill en Kim Carnes (een Amerikaanse oude rot in het vak) mag er zeer zeker zijn. Het is wat sneller gespeeld en klinkt lekker. De stemmen van Kim en Jill combineren erg goed samen.

8. You're No Good
Dit is een cover van Dee Dee Warwick. Persoonlijk vind ik de versie van Dee Dee Warwick wat leuker, misschien omdat zo schattig oud klinkt. Het is ook wat uitbundiger.

9. Why Not Me
Why not Me is weer een cover van The Judds. De versie van The Judds vind ik leuker dan die van Jill, maar slecht doet Jill het zeker niet. Het gaat ook niet af als het langs komt.

10. Life In The Fast Lane
Jill heeft op Roots & Wings al eens een nummer van The Eagles gecovered (Desperado) en zij maakte er een versie van die mij meer wist te boeien dan het origineel. Life in The Fast Lane is in Jill's versie sneller gespeeld. Ook bij deze cover vind ik Jill's stem geschikter. Zeer geslaagde cover.

11. You Don't Have to Say You Love Me
Dit is een cover van de bekende dame Dusty Springfield (maar is heeeeeeel vaak gecovered). Nu vind ik Dusty's stem erg prettig om naar te luisteren. Ik vind Dusty's versie ook echter overkomen dan de versie van Jill, maar de versie van Jill zet ik niet af als het langs komt.

12. Need Your Love So Bad
Need Your Love So Bad is door Jill HEERLIJK gecovered (met complimenten aan de band). Het origineel stamt uit 1955 en is van Little Willie John. De versie van Jill duurt bijna 2x zo lang en is meeslepender. Heerlijk nummer!

13. To Know Him Is to Love Him (ft. Lisa Miskovsky)
Dit is een cover van The Teddy Bears (maar is bekender dankzij de versie van Dolly Parton in duet met Linda Ronstadt en Emmylou Harris)
De tweestemmigheid in dit nummer door Lisa en Jill is heel mooi en bijna schattig. Heerlijk lied, waar ik graag naar luister.

14. Angel from Montgomery
Dit is toch wel het pareltje op het album. Jill´s stem is gewoon magnifiek in dit nummer. John Prine´s origineel mag er ook zijn, maar de versie van Jill is gewoon briljant. Heerlijke wegdroommuziek!

Dit coveralbum van Jill is gewoon een album dat heerlijke meezingers bevat en wat ik nog steeds vaak draai. Heerlijke nummers en Jill´s stem is gewoon heel prettig om naar te luisteren!