The Modern Jazz Quartet - Under the Jasmin Tree (1968)

Jazz
Label: Apple

1. Blue Necklace (4:54)
  2. Three Little Feelings (Parts I, II, III) (14:23)
  3. Exposure (9:19)
  4. The Jasmin Tree (5:12)
avatar van Philipstown
Opmerkelijk dat deze plaat uitkwam op Apple, het label van de Beatles. Heb zojuist de heruitgave beluisterd, samen met het album 'Space'. Heldere composities in een vrij basale uitvoering. Neigt soms wel een beetje naar easy listening, maar alleen al als curiositeit in de Apple-catalogus interessant.

Dardan
Tevens de enige jazz die te vinden was in de Apple-catalogus, wat toch ook al enigzins wat zegt over hun status. Inmiddels was het al 1968 - maar in het MJQ-universum staat de tijd stil, over "tijdloze muziek" gesproken Deze heren zijn het soort team dat zelfs als ze aan een mindere wedstrijd bezig zijn, ze nog steeds meer dan behoorlijk spelen...