Statik Selektah - 100 Proof (The Hangover) (2010)

Label: Brick

1. Inside a Change (Intro) (1:08)
  2. So Close, So Far (3:02)

met Bun B, Wale en Colin Munroe

3. Critically Acclaimed (3:25)

met Lil' Fame, Saigon en Sean Price

4. Night People (3:45)

met Freeway, Red Cafe en Masspike Miles

5. Follow We (3:31)

met Smif N Wessun

6. Do It 2 Death (3:21)

met Lil' Fame, Havoc en Kool G Rap

7. Come Around (3:22)

met Termanology en Royce da 5'9"

8. Drunken Nights (3:12)

met Reks, Joe Scudda en J.F.K.

9. Life Is Short (2:57)

met Consequence

10. The Thrill Is Gone (1:05)

met Styles P en Talib Kweli

11. Get Out (4:11)

met Skyzoo, Rapper Pooh, Torae en Lee Wilson

12. Laughin (3:47)

met Souls Of Mischief

13. The Coast (3:40)

met Evidence, Fashawn en Kali

14. 100 Proof (Interlude) (3:37)

met J.F.K.

15. Fake Love (Yes Men) (3:29)

met Reks, Kali en Termanology

16. Eighty-Two (2:23)

met Termanology

17. Walking Away (5:02)

met Kali en Novel

avatar van Rhythm & Poetry
1,5
Statik Selektah was altijd wel een redelijke producer. Bij de top hoort hij sowieso niet, maar zo nu en dan hoorde ik een aardige beat van de beste man. Op dit album hoor ik bitter weinig wat eventueel goed zou kunnen zijn. Slechts de bijdrages van Fashawn en Evidence vallen in positieve zin op. De overige gasten zijn vaak maar erg matig of presteren ver onder hun kunnen (P!). Om over Statik dus nog maar te zwijgen, zijn beats zijn wel erg zwak. Waar bijvoorbeeld de cuts van een DJ Revolution wel altijd top zijn, vind ik ze hier vaak van weinig toegevoegde waarde. Zo is de Biggie cut op The Thrill Is Gone van weinig toegevoegde waarde, terwijl als deze line op de juiste manier toegepast zou zijn, wel dope zou klinken.

Ik zie nu dat mijn collega van Hiphopleeft daar anders over denkt, maar ik ben slecht ik en hij is aan gek.

Was in het begin heel positief over dit album, maar het is toch wel middelmatig. Luister dit album sowieso voor de beats, en sommige vind ik echt super lekker. Maar er zijn er ook veel die echt slecht zijn gewoon. Gelukkig overheersen de betere beats wel imo.

avatar van -marco-
Vind dit wel een aardig album, niet beter dan zijn voorgangers, maar slecht......nee. Aardig!!

Kan "aardig" wat goede songs uit dit album halen.

Ik vind de kritiek een beetje onterecht. Ik moet eerlijk zijn; ik ken zijn vorige werken niet, maar dit vind ik wel een strak album. Er is eigenlijk geen enkel nummer die ik niet kan luisteren.

Er zitten een aantal nummers bij die er met kop en schouders bovenuit steken zoals Follow Me of Thrill Is Gone. Mijn gevoel zegt dat deze nummers blijvende luisterwaarde hebben.

Niet alle feature performances zijn zuiver, maar er zitten niet veel matige teksten tussen en waar het lyrisch niet sterk is, wordt het gecompenseerd met een vette beat en overtuigende delivery.

Kortom, zeker het luisteren waard!

avatar van Rhythm & Poetry
1,5
Mjah als je ziet van wie de kritiek komt, dan weet je dat je er niet te veel waarde aan moet hechten.

avatar van alexander-r
1,5
Mwah, niet echt je van het, een beetje catchy R&B nummertjes lijken het wel, aardig om te luisteren toch.

avatar van V.B.
The Coast klinkt best wel nice!

avatar van 'State Of Mind'
Wat vinden jullie hier zo slecht aan ik snap het echt niet, ik vind het een lekkere plaat!