Stronger Than All (2008)

5. xAFBx - C/S
  6. xAFBx - Ruin You
  7. xAFBx - They Don't Shine Like Us
bennerd
Erg lekkere split die een greep geeft van drie erg populaire straight edge-bands in het 'lievereenbreakdownmeerdaneensoloerbij'-genre. Loyal to the Grave is helaas in de Westerse contreien erg onbekend, maar in thuisland Japan is het zowat de populairste beatdownband. Ook hier is de brute hardcore lekker fel, maar het zijn wel de minste tracks van deze split.

Winds of Plague, de Amerikaanse symfonische deathcoreband, mag voor niemand die hier terechtkomt eigenlijk nog een onbekende zijn. Ze verbazen nergens, maar dat is omdat de nummers op dit plaatje al lang en breed bekend zijn. Neen, het is toch echt xAFBx die er als de winnaar uitkomt. Waar ik de moshcoreformatie uit Reno in feite nogal overschat vind, klinken de drie songs die ze hier neerplanten echt ijzersterk. Brute moshcore met een beetje melodie, maar vooral met loeiharde breakdowns. En daar draait het nog steeds om in dit genre.