Billy Idol - 10 Great Songs (2010)

Alternatieve titels: 20th Century Masters | The Millennium Collection

Label: Capitol

1. Rebel Yell (4:48)
  2. To Be a Lover (3:54)
  3. White Wedding (Part 1) (4:13)
  4. Eyes Without a Face (4:58)
  5. Mony Mony (5:00)
  6. Catch My Fall (3:42)
  7. Flesh for Fantasy (4:38)
  8. Dancing with Myself (4:52)

met Generation X

9. Hot in the City (3:34)
  10. Sweet Sixteen (4:16)
avatar van vigil
Opzich is dit belachelijke concept (10 liedjes) maar voor Billy Idol past het nog net allemaal. Veel meer zou al gauw minder worden.

avatar van kaztor
Cradle Of Love had er wat mij betreft bij gekund.
Maar dit lijkt me inderdaad een artiest waarvan je alleen een verzamelaar moet hebben.

avatar van vigil
kaztor schreef:
Cradle Of Love had er wat mij betreft bij gekund.

Ja inderdaad!

Dus 11 Great Songs for Billy

avatar van Tekh
Alweer een verzamelaar

Ja, Capitol is lekker bezig met deze reeks.

avatar van musicfriek
Echt een waardeloze serie, die 10 Great Songs, snap het nut ook niet. En Idol is sowieso geen favoriet van me.

Jaren geleden heb ik Greatest Hits van Billy Idol gekocht, want daar staan de nummers op die ik echt wil horen. Op die Cd zijn de covers van (Don't You) Forget About Me en L.A. Woman de enige minpuntjes. Zijn versie van Mony Mony vind ik wel o.k.. Billy Idol zag Don't You eerst niet zitten, maar Simple Minds scoorden heel goed met deze filmhit.
Capitol/EMI haalt hier dezelfde truc uit als Rhino records in het verleden deed. Dat label bracht in de jaren 80 en 90 best of-compilaties met steeds de 10 bekendste nummers van een artiest of band uit. De speelduur is daardoor erg kort en ze waren 'midline priced'. Dat soort Cd's zijn alleen handig voor radio dj's die alleen de grootste hits draaien.
Ik heb uit die Rhino-serie een Cd van Tommy James & The Shondells waarop de originele versie van Mony Mony staat. Ze brachten ook Cd's met diverse artiesten uit met steeds 10 nummers (per jaartal).
Cradle Of Love had hier inderdaad ook op gemoeten.
Billy Idol heeft hier ook een aantal hits gescoord zoals bijvoorbeeld Eyes Without A Face en zijn grootste Sweet Sixteen. In Amerika was hij nog populairder dan in Engeland.
Daar gingen de albums Rebel Yell en Whiplash Smile en de singles daarvan als zoete broodjes over de toonbank. Je hoort heel duidelijk dat Billy Idol zich op de Amerikaanse rockmarkt richt en bij Sweet Sixteen moet hij toch ook aan country artiest Johnny Cash gedacht hebben.
Het werk van zijn punkbandje Generation X werd toen ook heruitgebracht.
In deze 10 Great Songs serie zitten ook compilaties van The Stranglers en Erasure.