Visage - Fade to Grey (1983)

Alternatieve titels: The Singles Collection | The Best Of

Label: Polydor

1. Fade to Grey (4:04)
  2. Mind of a Toy (3:38)
  3. Visage (3:50)
  4. We Move [Remix] (3:49)
  5. Tar (3:35)
  6. In the Year 2525 (3:50)
  7. The Anvil (4:30)
  8. Night Train (4:02)
  9. Pleasure Boys (3:36)
  10. Damned Don't Cry (4:08)
  11. Love Glove * (4:04)
  12. Fade to Grey [Bassheads 7" Edit] * (3:22)
avatar van MartinoBasso
Fijne verzamelaar van Visage, bevat de klassieker Fade To Grey, maar ook minder bekende(en betere)singles als Damned Don't Cry, Mind Of A Toy en Night Train.
****

avatar van LeRoi
Viel me niet mee deze verzamel. Prijsnummer 'Fade To Grey' kent iederen en is een tijdloze klassieker. Het overige is voor mij toch te 'tijdgebonden' 80's': voor toen aardig maar nu klink het te gedateerd (holle, blikerige sound die mij, op een enkele uitzondering na, toch niet weet te boeien).

avatar van dynamo d
Behalve het erg goede Fade Grey is de rest van Visage toch behoorlijk prut, en dan is dit nog een best of.

avatar van frolunda
Mind of a toy vind ik een mooi nummer,de rest gaat.

avatar van frolunda
The Damned don't cry is bij nader inzien ook een erg sterk nummer

avatar van Echo01
Begin 2020 verschijnt op het Amerikaanse Rubellan Remasters-label dit album voor het eerst op cd en dan ook gelijk met 5 bonus tracks.

Ik ken dit album uit 1983 nog van een voorbespeelde cassette-uitvoering (waarop het origineel alleen op verscheen, later ook heel beperkt op vinyl) met uitgebreide non-stop dance mixen, maar raakte dit helaas kwijt door een huurauto terug te brengen waar deze cassette nog in zat.

Ben dus blij dat dit album binnenkort voor het eerst op cd wordt heruitgebracht en ook nog met behulp van originele master tapes. Mijn bespreking volgt tzt.

Oh ja, die bonus tracks zijn al bekend:
1. Frequency (7 inch)
2. Nigh Train (7 inch remix)
3. Der Amboss
4. Pleasure Boys (bonus beats)
5. Night Train (dub mix)

avatar van heartofsoul
Visage - Fade To Grey (The Singles Collection) (1991, CD) | Discogs

Begrijp ik goed dat dit album nu voor het eerst op cd verschijnt? Of lees ik niet goed, of bedoel je iets anders?
Zie bovenstaande link.

avatar van Edwin
Ik kan die claim van Rubellan ook niet helemaal plaatsen. Via een link op deze pagina naar Bol.com kun je deze stokoude verzamelaar nog gewoon op CD kopen.

avatar van Echo01
Ja, ik zie het nu ook. Ik had dat gegeven uit een post van Rubellan Remasters (op Stevehoffman.tv) gehaald. Omdat ik vroeger alleen een cassette van had gehad, nam ik dat (te) automatisch als waar aan.

Nou ja, maakt niet uit. Er komt nu (hopelijk) een goede remaster op cd uit. En daar ben ik blij mee.

avatar van Edwin
Het blijft voor dit moment even gissen, maar Rubellan heeft het over een originele release op cassette met als bijzonderheid dat er geen pauze tussen zit tussen de nummers. Om er zodoende een non-stop dance experience van te maken. Ik denk dat het album in die specifieke vorm nu voor het eerst op CD verschijnt, want die oude verzamelaar heeft dat non-stop element niet (voor zover ik mij kan herinneren).

avatar van Echo01
Wel op cassette, als mijn geheugen me niet bedriegt.

avatar van Edwin
Ja dat is precies wat ik zeg

avatar van Echo01
Ah, er bleken inderdaad twee versies te bestaan: een standaard versie en een dance versie.

"1983's Fade To Grey - The Singles was issued in a standard edition and limited edition dance mix edition (pretty much one of the first compilations to segue all the tracks together, after Donna Summer's On The Radio), but the latter has never appeared on CD."
Bron: stevehoffman.tv

avatar van heartofsoul
Wat een leuk album! De cd ooit gekocht in de uitverkoop en al die jaren is ie ongedraaid gebleven. Wie wat bewaart, die heeft wat. Begin jaren 80 hoorde ik "Fade to Grey" op de radio en dat vond ik een fraaie hit.
Maar het blijkt bij lange na niet het mooiste nummer op deze compilatie. Het post-disco geluid spreekt me zeer aan, zoals het prachtige "Damned Don't Cry". Een mooie verrassing vond ik ook "In the Year 2525" van Zager & Evans.