MENU

Metallica - Metallica (1991)

Alternatieve titel: The Black Album

3,85

Metal / Rock
Label: Elektra

1. Enter Sandman (5:34)
  2. Sad But True (5:27)
  3. Holier Than Thou (3:50)
  4. The Unforgiven (6:29)
  5. Wherever I May Roam (6:46)
  6. Don't Tread on Me (4:02)
  7. Through the Never (4:07)
  8. Nothing Else Matters (6:31)
  9. Of Wolf and Man (4:19)
  10. The God That Failed (5:10)
  11. My Friend of Misery (6:52)
  12. The Struggle Within (3:56)
  13. So What * (3:08)

nummer 52 in de top 250

avatar van Kill_illuminati
geplaatst op 29 oktober 2013, 22:51 uur, permalink
gigage schreef:
Vooral in het begin van het album proberen ze de bekkens naar de surround te sturen. Mocht dat in werkelijkheid zo ook bij Lars zo klinken achter de drumkit dan ga ik er maar vanuit dat tinitus hem niet vreemd is. Oordopje kan dan geen kwaad, Safety first zullen we maar zeggen. Later op het album is het weer vanzelf verdwenen lijkt het (of het oor heeft de hoge frequentie maar uitgeschakeld)

Ik heb niks over een vermeend tunnitus gelezen bij de heren, maar ik weet wel dat Ulrich's gehoor minder is geworden.

avatar van Supersid
geplaatst op 29 oktober 2013, 23:04 uur, permalink
Ik ren vooral met de albums van Metallica na The Black Album erg snel omdat ik dan weer snel thuis ben en de muziek kan uitzetten.

Ik kan je in dat geval nog wel wat tips geven om Bolt-style voor wereldrecords te gaan. Je hebt ntrlk echter gelijk dat het allemaal wat minder wordt na dit zoveelste meesterwerk...
Moeilijk te vatten voor mij toch dat deze zo'n laag gemiddelde krijgt. Puristen die nukkig worden???
Ik kom er zelfs niet toe om een hoogtepunt uit te kiezen...

geplaatst op 29 oktober 2013, 23:54 uur, permalink
Dat valt toch wel mee? T schuurt tegen de 4 sterren aan na 1500 plus stemmen. Het probleem zit m in denk ik dat de singles zon beetje stuk gedraaid zijn en dat de wat stevigere nummers hun niveau van weleer niet halen. Met als dieptepunt the struggle within.
Ik denk ook dat na het succes van dit album velen ook met terugwerkende kracht de voorgangers hebben aangeschaft waar ze tot dan toe misschien nog nooit van gehoord hadden. En dan zijn daar de oogjes open gegaan ( of juist dicht , kan ook)
Wat me meer verbaasd is dat de heren nog steeds volle stadions trekken. Er zijn dus genoeg fans blijven hangen, en dat vind ik zeer knap gezien hun matige ouvre ( in kwantiteit in eerste instantie) de laatste jaren.moet ik wel bij zeggen dat de shows vaak top zijn.

avatar van Supersid
geplaatst op 31 oktober 2013, 9:44 uur, permalink
Het probleem zit m in denk ik dat de singles zon beetje stuk gedraaid zijn

Daar zou je wel eens een punt kunnen hebben!

avatar van haythijs

geplaatst op 3 november 2013, 16:48 uur, permalink
gigage schreef:

Met die laatste zin , zou je het dus niet hoeven te verbazen toch? Hun shows zijn idd top, meestal volgestopt met klassiekers van de eerdere albums t/m dit hoofdstuk. Op basis daarvan kan je echt wel volle stadions trekken.
Er zijn zoveel bands die de laatste x jaar niet hun beste werk hebben afgeleverd en waar hun creative hoogtepunt jaren achter hen lijkt te liggen, maar op basis van hun livereputatie en hun verleden volle zalen trekken. Denk ook eens aan bv Stones en U2.
En zoals je zegt, veel fans blijven hangen, en een jongere generatie kan ook interesse krijgen vanuit ouder werk, ook al zou het recentere werk minder interessant zijn. DAn nog kan je veel kaartjes verkopen op basis van je reputatie als act en je verleden.

geplaatst op 3 november 2013, 18:17 uur, permalink
Ja, alles wat je zegt is waar. Echter zijn er ook bands die die reputatie ook hebben, maar die het toch in kleinere zalen moeten doen. Aerosmith dacht een paar jaar geleden dat ze het goffertpark in nijmegen moesten afhuren voor hun Concert. Werd al snel verplaatst naar de Gelredome en uiteindelijk werd het de XS versie ( ik meen 7000 kaarten verkocht). Het is ook niet dat ik ze het misgun of dat het onterecht is ofzo, het verbaasd me toch nog steeds zoveel jaar na dato en slechts 4 albums in de laatste 20 jaar, voor een Metal band dus.
Trouwe fans.

avatar van haythijs

geplaatst op 3 november 2013, 20:03 uur, permalink
Idd trouwe fans en een grote fanbase mede vanuit hun pioneers werk. Aerosmith is ( met alle respect) toch een andere band qua fanbase. In de VS zijn zij ook altijd al groot geweest ( the greatest R&R band in the USA) en verkopen ze dan ook dezelfde aantallen als Metallica,.

avatar van adri1982
geplaatst op 17 maart 2014, 22:39 uur, permalink
Vandaag tijdeens nog eens uit mijn cd-kast gehaald en opgezet. Het blijft een zeer goed album, maar eigenlijk ook niet meer dan dat. De drie grote klassiekers 'Enter Sandman', 'The Unforgiven' en 'Nothing else matters' blijven toch boven alle andere nummers uitsteken.