Metallica - Metallica (1991)

Alternatieve titel: The Black Album

Metal / Rock
Label: Elektra

1. Enter Sandman (5:34)
  2. Sad But True (5:27)
  3. Holier Than Thou (3:50)
  4. The Unforgiven (6:29)
  5. Wherever I May Roam (6:46)
  6. Don't Tread on Me (4:02)
  7. Through the Never (4:07)
  8. Nothing Else Matters (6:31)
  9. Of Wolf and Man (4:19)
  10. The God That Failed (5:10)
  11. My Friend of Misery (6:52)
  12. The Struggle Within (3:56)
  13. So What * (3:08)
totale tijdsduur: 1:03:03 (1:06:11)
avatar van Michael_1980
Door "The Black Album" ben ik in 1995 in aanraking gekomen met Metal en daarom zal het altijd wel een speciaal album voor mij blijven. Echter luister ik er niet meer graag naar tegenwoordig, terwijl ik hun voorgaande albums (voornamelijk vanaf Ride The Lighning) nog regelmatig opzet.

avatar van Dirkrocker
Voor mij het laatste redelijke Metallica album. Hierna werd het voor mij niet meer, en dan vind ik deze al stukke minder als z’n voorganger. En al helemaal niet te vergelijken met master of puppets en ride the lighting. Maar ondanks dat vind ik dit zeker nog en aardig album. Tot en met nothing else matters hoor je mij niet klagen, daarna word het voor mij allemaal wel wat minder. Dus 3.5*.

avatar van Eddie
Zo, dat is wel even geleden dat ik deze plaat in zijn geheel de revue heb laten passeren. Maar het verplaatsen van mijn cd's naar een andere plek in huis heeft ook zo zijn voordelen, dan kom je nog eens wat tegen. Een uurtje pure jeugdsentiment, met eigenlijk best een lekker in het gehoor liggende plaat.

avatar van cosmic kid
cosmic kid (moderator)
Berichten verplaatst naar Winger

Voordeel van een Metallica concert in aantocht, is dat ik ook dit album weer eens draai. Mijn favoriete Metallica plaat met een plek in mijn album top 10.

avatar van luigifort
Hun beste!

avatar van ZAP!
Want je houdt niet zo van thrash / speed metal?

avatar van hellboy123
Sinds enkele maanden de 2021 vinyl pressing in huis, sinds die tijd staat het album weer wat vaker op. Blijft een prachtplaat met eigenlijk alleen maar goede nummers. Van mij had het complete album iets korter mogen duren, maar kan ook zo 1-2-3 geen nummer uitkiezen welke ze hadden kunnen schrappen.

Stem verhoogd van 4 naar 4,5.