MENU

Robbie Williams - Life Thru a Lens (1997)

3,26

Label: EMI

1. Lazy Days (3:54)
  2. Life Thru a Lens (3:07)
  3. Ego a Go Go (3:34)
  4. Angels (4:25)
  5. South of the Border (3:53)
  6. Old Before I Die (3:53)
  7. One of God's Better People (3:33)
  8. Let Me Entertain You (4:22)
  9. Killing Me (3:56)
  10. Clean (3:55)
  11. Baby Girl Window / Hello Sir (6:10)
  12. Teenage Millionaire * (3:16)
  13. She Makes Me High * (3:10)

geplaatst op 11 maart 2004, 21:29 uur, permalink

avatar van Music4ever
geplaatst op 24 juni 2005, 16:55 uur, permalink
Erg goed te horen op dit album dat hij nog vriendjes met Oasis was

Dat kun je wel zeggen ja.
Zijn volgende albums zijn meer softy

avatar van avdj
geplaatst op 30 juni 2005, 16:24 uur, permalink
Baby Girl Window duurt volgens mij 4.10 en geen 14.10
Een aardig album met een aantal sterke nummers.

avatar van Remuzzz
geplaatst op 9 oktober 2006, 16:39 uur, permalink
Erg goed te horen op dit album dat hij nog vriendjes met Oasis was

Ja inderdaad, maar dat maakt het wel een goed album. (beter dan zijn latere werk vind ik)

tondeman
geplaatst op 22 oktober 2006, 17:36 uur, permalink
Erg goed te horen op dit album dat hij nog vriendjes met Oasis was

Vrienden? Eerder passagier #243 op de Oasis bandwagon.

geplaatst op 1 januari 2007, 21:13 uur, permalink
Music4ever schreef:

Dat kun je wel zeggen ja.
Zijn volgende albums zijn meer softy

Ja, je kunt het idd horen, maar Escapology is denk minder soft dan deze (Song 3, Cursed, How Peculiar, How Peculiar reprise)

geplaatst op 10 maart 2007, 23:22 uur, permalink
Heb em zelf, Baby girl window vindt ik echt een superlied

EVANSHEWSON
geplaatst op 28 september 2007, 17:13 uur, permalink
Dit vind ik een typisch Meneertje Middelmaat Plaat; De titelsong, Let Me Entertain You en natuurlijk de formidabele ballad ANGELS springen hier echt uit.
Toch minstens drie echte aankoopargumenten...

***

cambal
geplaatst op 12 juni 2008, 10:12 uur, permalink
Arme Robbie Williams , hij wil er toch zo graag bijhoren , bij Take That was hij toch echt op zijn plaats, no talent .

avatar van Ayreonfreak
geplaatst op 31 december 2008, 15:15 uur, permalink
Gewoon een goed album, niets op af te dwingen. Met dit album begon mijn enthousiasme voor Robbie Williams. Eigenlijk totaal mijn genre niet, maar vooral zijn eerste 4 albums deden het goed bij mij.

avatar van rkdev
geplaatst op 11 mei 2009, 21:47 uur, permalink
Ayreonfreak schreef:

Helemaal mee eens.
Op dit album is het nummer South of the Border zwaar onderschat !

avatar van Madjack71

geplaatst op 17 augustus 2009, 18:54 uur, permalink
De video van Let Me Entertain You vond ik wel leuk destijds. Robbie als Gene Simmons

geplaatst op 20 oktober 2009, 15:36 uur, permalink
Destijds was ik blij verrast met dit debuut.

Na zijn verschrikkelijke vertolking van George Michael's freedom, en zijn verleden bij take that had ik dit niet verwacht.

Zeer leuk album, wat overigens nu wel al jaren in de kast ligt stof te happen. Echt tijdloos is het dus niet.

avatar van musician
geplaatst op 17 december 2011, 12:35 uur, permalink
Robbie Williams.

Een guilty pleasure of een serieus te nemen rockartiest of juist daar iets tussen in? Misschien is het dat wel.

Laten we het daar op houden, dan hoef ik ook niet gelijk in mijn biechtstoel te gaan zitten om te zeggen dat ik zijn muziek bij tijd en wijle heel aardig kan hebben.

Sterker nog, ik vind Let me entertain you van deze cd één van de aardigste nummers van rond de eeuwwisseling en dat de singleskopers destijds het nummer niet hoger kregen dan de Tipparade, terwijl Williams toch al veel succes had, geeft aan dat niet alles als even commercieel werd gezien.

Zijn leuk in scéne gezette controverse met Oasis gaf beiden ruim voldoende aandacht en in die zin is Robbie Williams er in geslaagd de rockmuziek van die tijd op de kaart te zetten. En het was niet alleen de aandacht, hij wilde zijn muziek ook gelijk geschaard zien onder hetzelfde niveau als dat van Oasis. Een soort van Beatles/Stones discussie oproepen.

Ik kan alleen Williams zelf beoordelen, aan Oasis ben ik nog nooit toegekomen, maar ik vind dat hij ook zonder al dat gedoe (waar ging het ook al weer precies over?) best een schouderklopje voor zijn eerste albums mag krijgen. Het moet niet te zoetsappig worden maar de ingeslagen weg met Life thru' a lens stemde hoopvol voor de toekomst.

De singles Angels en Old before I die zijn ook prima maar eigenlijk staan er geen missers op dit album.

geplaatst op 30 december 2011, 2:34 uur, permalink
avdj schreef:
Baby Girl Window duurt volgens mij 4.10 en geen 14.10
Een aardig album met een aantal sterke nummers.

Het nummer op deze cd duurt wel zolang.
Want als je hem helemaal afluisterd,
draagt Robbie aan het einde ,
nog een gedicht over zn jeugd voor.
Zeker de moeite van het wachten waard!

Danielle.

geplaatst op 30 december 2011, 11:44 uur, permalink
Daantje-maantje schreef:

Het nummer op deze cd duurt wel zolang.
Want als je hem helemaal afluisterd,
draagt Robbie aan het einde ,
nog een gedicht over zn jeugd voor.
Zeker de moeite van het wachten waard!

Danielle.

Ja, dus nog 10 minuten stilte voor er nog iets komt?

avatar van rkdev
geplaatst op 30 december 2011, 18:53 uur, permalink
lennon schreef:
Ja, dus nog 10 minuten stilte voor er nog iets komt?
Inderdaad, er volgt nog een snedig gedicht (naar zijn oude manager als ik me niet vergis)

avatar van CHIEP

CHIEP (crew)
geplaatst op 30 december 2011, 20:24 uur, permalink
"Hello Sir" is a poem that takes a dig at one of William's former teachers. Williams reprised part of the poem on the 1 Giant Leap song "My Culture".

avatar van Hedser
geplaatst op 30 december 2011, 20:44 uur, permalink
Waarom zijn ineens alle voorkeurstemmen bij dit album verdwenen?

avatar van CHIEP

CHIEP (crew)
geplaatst op 30 december 2011, 20:58 uur, permalink
Het systeem doet al een tijdje raar, heb ik de indruk...

avatar van Poeha
geplaatst op 31 december 2011, 1:53 uur, permalink
MusicMeter

verstuurd op 30 december 2011, 20:27 uur
Hoi Poeha,

De tracklist bij Robbie Williams - Life Thru a Lens (1997) is zo grondig gewijzigd dat de sterretjes bij je favoriete tracks helaas verloren zijn gegaan. Als je wilt kun je ze even opnieuw aanvinken.

Jullie zullen dit bericht dan ook vast hebben ontvangen?

avatar van Ronald5150
geplaatst op 25 maart 2013, 22:06 uur, permalink
Ik heb helemaal niks met boy bands, laat staan met daaruit voortvloeiende popacts. Robbie Williams is daarmee een uitzondering. Die uitzondering beperkt zich overigens wel tot zijn debuutplaat "Life Thru a Lens". Op dit album hoor ik de pop/rock versie van Robbie Williams, voordat hij zich helemaal verkoopt aan de commercie. Ik hoor nog een echte band op "Life Thru a Lens" en de liedjes steken alleraardigst in elkaar. Hierna groeit Williams uit tot de grootste popster op aarde, en komt er alleen nog hier en daar een single voorbij die ik kan waarderen, maar qua albums is "Life Thru a Lens" voor mij de enige genietbare plaat van Robbie Williams.