Vladimir - Versus Coda (2004)

geen stemmen

Label: Silent Minority

1. Unison (4:14)
  2. Setting Winter Sun (4:21)
  3. She Is Okay (5:16)
JonnieBrasco
Ik werd zojuist in de Plato even blij verrast met een mini-optreden van deze band uit Apeldoorn (of was het nou Utrecht?). Ze begonnen te spelen en ik moest meteen denken aan die andere goede Nederlandse post-rock band die ik pas had leren kennen, We Vs. Death. Mooie rustige rock, gekenmerkt door sprankelende gitaren, strakke drums, diepe bassen en resolute blazers (alleen live) met als bonus: de stem van Chris Martin! Postrock meets Coldplay. Een geweldige combinatie met best wel muzikale en commerciele potentie lijkt me.. Maar de nummers mogen haast wel iets herkenbaarder, veelzeggender, distinctiever geschreven worden, en d'r mag best nog wel iets meer gefreakt worden met de sologitaar. 4,0*

Deze jongens hebben nu ook een album uit dat erg goed schijnt te zijn. Sterker nog, ik vind het wel een fijne plaat, maar ik kan er alleen geen hoesje van vinden, dus toevoegen wordt nog even lastig.

avatar van Nubis
Hee! Dit ken ik! Uit Apeldoorn ja.

Kwam er ongeveer een jaar geleden via via achter en was helemaal verliefd op het nummer "We once were" en ook op de clip.
Ze traden ooit nog een keer op in 't Burgerweeshuis hier, maar ben er niet meer heen geweest.
Ik ken Versus Coda wel, heb het heel lang gelden op de site gedownload geloof ik. Vond het geloof ik niet zo geweldig als de eerste keer dat ik ze hoorde.
Zal zo nog eens even kijken of ik nog wat kan vinden.

Ben echt heel benieuwd naar andere nummers.
Had niet een album van ze verwacht eigenlijk (ik bedoel dus niet Versus Coda). Leuk.

Ze staan op Zinin (27 augustus in Utrecht) als ik me niet vergis.