Lena - My Cassette Player (2010)

Duitsland
Label: USFO

1. Sattelite (2:58)
  2. My Cassette Player (3:38)
  3. Not Following (3:39)
  4. I Like to Bang My Head (3:26)
  5. My Same (3:04)
  6. Caterpillar in the Rain (3:44)
  7. Love Me (3:03)
  8. Touch a New Day (3:10)
  9. Bee (3:02)
  10. You Can´t Stop Me (2:58)
  11. Mr. Curiosity (3:44)
  12. I Just Want Your Kiss (3:08)
  13. Wonderful Dreaming (3:34)
  14. New Shoes * (3:25)
  15. We Can't Go On * (3:16)
avatar van botersmaak
Like a satellite, I’m in an orbit all the way around you
And I would fall out into the night
Can’t go a minute without your love

Heel bijzonder is het allemaal niet, maar catchy wel degelijk. Adele meets Kate Nash... zoiets.........

Of we er nog veel van gaan horen na de overwinning op het songfestival? Ik vrees het ergste alhoewel het wel weer eens leuk zou zijn wanneer er weer eens een artiest echt langduriger bekendheid aan over weet te houden zoals o.a. ook Celine Dion, ABBA, Julio Iglesias, Olivia Newton John en Nana Mouskouri dat deden.

avatar van okaysjon
Erg grappig album met een leuk accent.
Inderdaad niet bijzonder, maar je luisterd het weg zonder dat je erg in hebt.

My cassette player en Caterpillar in the Rain vind ik de sterkste.
3,5 *

avatar van Oldfart
Vraag me af of ze voor het maken van de hoesfoto wist wat een cassette was....

avatar van vandermeulen
Leuke ceedee terecht dat ze het eurovisie songfestifal heeft gewonnen. Sattellite is een enerme hit het in Europa!
Volgt nederland? Of zijn wij alleen geintreseerd in de Toppers of Sieneke?

Toen ik Satellite voor het eerst hoorde op het songfestival vond ik het direct een heel goed nummer. Ik vond dat het wel leuker klonk op het songfestival. Het album is goed maar ik vind veel nummers nogal standaard wat je anders ook al zo veel hoort. My Same vond ik ook wel een goed nummer, is nog iets specialer dan de rest. My Cassette Player vond ik het slechte nummer van heel het album.

avatar van kaztor
Nee, dit vind ik niet veel. Een beetje schaamteloos bandwagonjumpen op het succes van Adele en Lily vind ik te gemakkelijk. En dan dat nep-accent.... alsof ze een paar slokken zonnebloemolie heeft genomen.

De soms jazzy muzikale begeleiding maakt er soms wat van, maar dat vervloekte stemgeluid maakt vooral het titelnummer en Caterpillar In The Rain reddeloos. En dan die Adele-cover (My Same)... .My Shame??

Not Following, Love Me en Wonderful Dreaming zijn hier duidelijk de beste nummers. Download die maar en vergeet de rest, want het ligt er gewoon veels te dik bovenop. Hier hoor je straks helemaal niets meer van, mark my words.

avatar van 1311811
Ik had niet anders verwacht: alleen "Satellite" is een aangenaam liedje, de rest is heel matig! I'll mark your words kaztor.

avatar van Tyraelxy
1,5
Wat een zeur, wat ik hier hoor klinkt allemaal veel te bekend, ik heb het allemaal al eens beter gehoord, luister maar eens naar al die britse zangeresjes als Adele, Kate Nash, Lily Allen en Duffy. Een beetje mager en flauw album, gewoon om geld te slaan uit de winst van Eurosong, wat ik trouwens zelf niet snap want ze zong enorm vals, maar goed. Schijtalbum, zelfs voor een popalbum is dit zwak.

TimZor
Tyraelxy schreef:

Wel grappig hoorde wel eens vaker de namen Lilly Allen en Duffy enzo en dat kan ik niet aanhoren (wel eens geprobeerd natuurlijk) terwijl ik dit een leuke en vrolijke plaat vindt Smaken verschil dus.

avatar van Choconas
Dit debuutalbum van Eurovisiesongfestival-winnares Lena heeft nog weinig om het lijf. De invloed van populaire (Britse) zangeressen als Adele en Kate Nash ligt er wel erg dik bovenop, alleen kan Lena daar niet aan tippen. In vergelijking met hun komt ze vocaal tekort en bovendien zijn haar liedjes te zwak. Ze heeft kortom behoefte aan een eigen smoel en betere composities. De hoes vind ik nog het meest memorabel, eerlijk gezegd.

avatar van ThePrinceOfPop
Het is allemaal te simpel en te voorzichtig gedaan , de beste nummer blijft Satellite.

PS: onterechte winnares

ThePrinceOfPop schreef:
PS: onterechte winnares

Laat me raden. Je vond maNga beter?

avatar van ThePrinceOfPop
Ja , de show, het nummer, alles was beter . Goed geraden .

avatar van Angelo
Ik vond maNga ook beter eigenlijk, zowel qua nummer als qua show. Maar de zanger was overigens niet in topvorm, die was namelijk bijna net zo slecht als Lena (sommige momenten zong hij echt vals).

avatar van ThePrinceOfPop
En ze doet dit jaar weer mee, las ik ergens haha , ik vond hem wel goed zingen/rappen, maar zijn Engels is duidelijk nog niet heel goed (dat merk je in een interview ).

Maar dit word off-topic en dan gaat er weer gezeur beginnen (ook al luisterd zo te zien niet veel mensen naar Lena )

avatar van Angelo
Klopt, ze mag sowieso Deutschland gaan vertegenwoordigen dit jaar aangezien zij alle 12 nummers gaat zingen (in 2 voorrondes). Of ze het Eurovisie Songfestival voor de tweede keer gaat winnen, betwijfel ik echter. 'Sattelite' vond ik overigens op zich best wel leuk en eigentijds.

avatar van ThePrinceOfPop
Ik vind het ook een leuk nummer, maar ik vond Turkije en Roemenie toch wel beter (en misschien ook die lange vrouw van Armenie ).

avatar van Motivation
Ik vind dit op zich best wel een lekker albumpje, ik moest in het begin wel even wennen aan haar muziek, maar ik ben best wel overtuigd. Oké ze zingt dan niet als 1 van de beste, maar ze zet toch lekkere popliedjes neer. Prima album, 3 *

avatar van Angelo
Leuk en verfrissend debuut van de Duitse Lena Meyer-Landrut, waarvan de nummers worden gebracht in een stijl die het de laatste paar jaren erg goed doet: pop/soul stijl. De inhoudelijk losse sfeer van de nummers, de zangstijl en kleurklank van Lena, en de prima productie zorgden ervoor dat dit één van de beste popalbums van 2010 was/is. Ook een jaar later blijft dit album fier overeind, als je het mij vraagt.

Het album wordt al gelijk geopend met het hoogtepunt: Sattelite, het winnende liedje van het Eurovisie Songfestival in Oslo, Noorwegen. Andere memorabele nummers zijn onder andere de twee andere nummers van de nationale voorronde (Unser Star für Oslo) en dat zijn het fantastische zomerse Bee en Love me. Het vrolijke You can’t stop me is ook een prima zomers liedje en is te horen in de reclame van Opel. De Adele-cover, My same, vind ik een stuk leuker dan het origineel; Lena geeft een speelse draai aan het liedje en de spontaniteit maakt hem juist zo leuk! De Jason Mraz-cover, Mr. Curiousity, overtreft met gemak de originele versie, al vind ik het liedje zelf niet echt bijzonder. Verder is de tweede single Touch a new day ook erg leuk; het heeft een akoestische sfeer, maar is toch erg vol van geluid. Eigenlijk ligt ieder nummer lekker in het gehoor, al moet ik toegeven dat je het album met mate moet beluisteren om hem te kunnen blijven waarderen. Enkel Sattelite is “sterk” genoeg om veelvuldig te beluisteren; was overigens achteraf ook wel een terechte winnaar. Een zeer sterke pop compositie.

Misschien heeft ze als zangeres een ietwat dun stemmetje, maar haar eigenheid maakt alles meer dan goed. Ze heeft een eigen stijl, een grapppige en leuke persoonlijkheid en ze is één van de hipste zangeressen van dit moment (in ieder geval de hipste zangeres van Duitsland). Het Cockney accent vind ik persoonlijk helemaal niet storend, en vind het zelfs leuk. Leuker zelfs dan het échte accent van iemand als Lily Allen bijvoorbeeld. Lena is sowieso een leuke dame, ik hoop dat ze hier doorbreekt!