Oneohtrix Point Never - Returnal (2010)

Electronic
Label: Mego

1. Nil Admirari (5:05)
  2. Describing Bodies (4:18)
  3. Stress Waves (5:42)
  4. Returnal (4:43)
  5. Pelham Island Road (7:36)
  6. Where Does Time Go (6:25)
  7. Ouroboros (2:04)
  8. Preyouandi (6:11)
Makkelijk uit te leggen is het niet, dus ik drop gewoon wat namen. Het album doet me denken aan Emeralds, de Dj kicks van James Holden en het vocoder gebruik van Fever Ray.
Het zweeft alle kanten op en is erg gelaagd. Hoelang dit me blijft boeien weet ik nog niet.
Het gekke is, dat de plaat opent met een stevige noise track en daar nooit meer naar terug keert. Nogal misplaatst, al is de track op zichzelf wel cool.

Apart album, dat zeker.

tuktak
die noisetrack slaat echt helemaal nergens op, wat is daar de bedoeling van?
verder wel iets beter dan emeralds, maar de in veel recensies omschreven instant classic hoor ik er niet zo in...

avatar van Dystopia
Zie hier de bewerking van het titelnummer met Antony Hegarty.

avatar van trebremmit
Die noisetrack vind ik wel gaaf, verder bevalt me dit een stuk beter als Emeralds.
Mooie melancholische soundscapes, veel invloeden uit de jaren tachtig maar dan in een drone/ambient achtige sfeer.
Bijzonder album!

avatar van jurado
..en alles gemaakt op één synth, namelijk de (totaal overgewaardeerde) Roland Juno-60.

avatar van essence
tuktak schreef:
die noisetrack slaat echt helemaal nergens op, wat is daar de bedoeling van?

misschien wil hij eerst de oren laten bloeden om ze dan te kunnen zalven met zijn zachte droney synthwaves ...
een ander nut zie ik er ook niet in, wat niet maakt dat het geen coole noisetrack is.