Lissie - Catching a Tiger (2010)

Pop / Folk
Label: Columbia

1. Record Collector (3:44)
  2. When I'm Alone (3:41)
  3. In Sleep (4:57)
  4. Bully (3:44)
  5. Little Lovin' (4:29)
  6. Stranger (3:08)
  7. Loosen the Knot (3:30)
  8. Cuckoo (3:37)
  9. Worried About (4:25)
  10. Look Away (4:29)
  11. Oh Mississippi (3:23)
avatar van oruiz
fijn meisje. Deze plaat is iets gepolijster dan haar EP, maar dat mag mijn pret niet drukken. Fijne popdeuntjes met een (op deze plaat iets dunner) country randje

ringband
Aardige plaat, best vrolijk en zomers. Niet overal even sterk. Ik kan daarom niet de gehele tijd mijn aandacht erbij houden. Nummers die eruit springen zijn voor mij When I’m Alone, Cuckoo en Look Away. Ik denk dat het album meer pop is dan folk.

avatar van domainator
Super plaat, toevallig ontdekt en ben weg van haar stem en nummers op deze cd.
Wat mij betreft de ontdekking van het jaar.

avatar van Angelo
Opvallend eigenlijk dat een major release album als deze (Columbia in samenwerking met Sony) zo luchtig en ongepolijst klinkt. Verre van gladgestreken of stukgeproduceerd zelfs. Het gehele album is in de stijl van folkloristische pop/rock muziek. Daarnaast heeft Lissie een mooie stem.

Desondanks is het (inderdaad) soms moeilijk om van begin tot eind je aandacht erbij te houden. Soms klinkt het namelijk een beetje rommelig en niet alle liedjes zijn even leuk. ‘Record collector’, ‘When I’m alone’ en ‘Stranger’ behoren in ieder geval tot de betere nummers van het album. Een nummer als ‘Look away’ mag er ook zijn en het zomerse ‘Cuckoo’ is ook niet misplaatst op deze debuutplaat. Een van de mooiste nummers is het liedje ‘Everywhere I go’, voorzien van eenvoudige instrumentatie dat ervoor zorgt dat de stem van Lissie optimaal uit de verf komt. ‘Worried about’ brengt ons bijzondere frisse klanken en vormt een van de opvallendste nummers van het album en is tevens -wederom- een van de beste nummers op dit album.

‘Oh Mississippi’ bezorgt me bijna een brok in m’n keel. Zo eenvoudig qua instrumentatie maar zo mooi, het mooiste nummer wordt duidelijk bewaard voor het laatst. Fenomenaal mooi gewoon!

avatar van AstroStart
Erg fijn album. Overigens ben ik een grotere fan van de wat minder rauwe nummers. Bully, Cuckoo, When I'm Alone, Record Collector, Stranger en Loosen the Knot zijn de hoogtepunten. Oh Mississippi en Little Lovin vallen tegen, maar hebben wel een eigen stijl en het sfeertje bevalt me wel.

avatar van handeman
klasse album, kan zo de radio en erg populair worden

rodneyVL
Voor degene die net als ik ook wegloopt met Lissie..as vrijdag in Paradiso vanaf 19.00!!!

Mijn intuitie vertelt mij dat ze niet snel weer het Nederlandse Vaste Land zal betreden..

avatar van AstroStart
Een puntje verhoogd. Het album blijft top, en vooral na het zien van haar in Paradiso (geweldig concert!) ben ik verslaafd!

avatar van Manuel
Nummer 5 heeft wat van Fortunate Son.. (de gitaar)

avatar van the weaver
na de recensie in oor.nl (concert ) en onderstaande lof trompetjes ben ik eens de cd gaan beluisteren .
Eindoordeel; top je gaat van de ene invloed naar de andere. bv tweede nummer fleetwood mac,
, jaren zestig in nummer zes . Tijd geleden dat ik zo leuke cd heb gehoord .
Gelukkig geen enkele airplay op onze geweldige nederlandse radio, dus kom nog maar eens terug voor een rondje concerten. aub geen kleine zaal paradiso , maar doe maar Ottersum; waar met liefde voor de muziek eea wordt gepresenteerd.

avatar van Justinx
the weaver schreef:
na de recensie in oor.nl (concert )

Graag gedaan

avatar van StefanVerkerkNL
Een erg fijn album om naar te luisteren met de nodige afwisseling. Het album begint mijn inziens sterk met drie prettig in het gehoor liggende up-tempo platen, waarna de versnelling er iets uit gaat. Daarna nog de single Cuckoo en uiteraard het ruwe diamantje Oh Mississippi. Ja, dit album is erg fijn en ook live is Lissie erg prettig om naar te luisteren. Een dame waar we denk ik nog wel wat van gaan horen.

avatar van Co Jackso
Catching a Tiger is een uitstekend debuut van Lissie. Het album kent wel een aantal mindere nummers, maar over het algemeen weet het wel de aandacht vast te houden. De sterkste nummers zijn wat mij betreft Bully en Cuckoo. Andere nummers als Record Collector lijken wel wat slordig te zijn en Loosen the Knot is weer simpel. Maar voor een debuutalbum is dit zeker niet verkeerd. Ik ben benieuwd in hoeverre Lissie zichzelf nog kan verbeteren in de toekomst.

Het verbaast mij werkelijk waar dat deze mevrouw nog geen nummer 1 hit heeft gescoord in Nederland. Wat een prachtige, onconventionele nummers die toch nog goed in het gehoor liggen staan er op dit album. Echt een hele mooie artieste!

avatar van miss_gnr
Geweldige muziek! Echt een top album, en niet zo gepolijst voor een albumw at toch onder een groot albel is uitgebracht. Fijn om te zien dat het ook anders kan.

avatar van Queen Bitch
erg leuke plaat ! verdiend inderdaad meer aandacht. zou haar heel graag een keer live aan het werk willen zien. hopen dat ze weer een keer naar nl komt !